השר אולמרט התקבל בחמימות רבה אצל עמיתו הדרום אפריקאי

שר התמ"ת הדרום אפריקאי נענה להזמנתו של השר אולמרט להגיע לישראל בראש משלחת אנשי עסקים במהלך 2005; אולמרט חתם על הסכם הגנה הדדית על השקעות


00:00 ,21.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
שר התמ"ת הדרום אפריקאי נענה להזמנתו של השר אולמרט להגיע לישראל בראש משלחת אנשי עסקים במהלך 2005; אולמרט חתם על הסכם הגנה הדדית על השקעות

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, התקבל היום בחמימות רבה אצל שר התמ"ת הדרום אפריקאי מנדיסי בונגאני מבוטו מפאלווה. בפגישה השתתף גם ראש המשלחת העסקית המלווה לשר ארז מלצר מנכ"ל נטפים.

השרים דנו בדרכים להרחיב את שיתוף הפעולה הכלכלי בין המדינות והביעו עניין הדדי בקידום עסקים קטנים ובינוניים כמנוף לצמיחה וכן בנושאים בתחום היהלומים ומינרלים אחרים, חקלאות ותקשורת.

השר אולמרט ציין בשיחה כי דרום אפריקה יכולה ללמוד מנסיונה של ישראל בתחומים אלה. השרים סיכמו על דיונים להסכם סחר בין המדינות והביעו עניין כי ההסכם יחתם עד סוף המחצית הראשונה של שנת 2005. צוותים משתי המדינות ידונו בסוגיה זו.

שר התמ"ת הדרום אפריקאי נענה להזמנתו של השר אולמרט לעמוד בראש משלחת של אנשי עסקים דרום אפריקאים ולהגיע לישראל, במהלך שנת 2005.

השר אולמרט ביקש מעמיתו הדרום אפריקאי לשפר את הנגישות של חברות ישראליות לפרויקטים וחברות ממשלתיות בדרום אפריקה.

עוד הציע השר אולמרט לקיים סמינר בישראל עם חברות דרום אפריקאיות ועם גורמים מהסקטור הציבורי והפרטי בנושא מחקר ופיתוח וחממות טכנולוגיות.

ארז מלצר, ראש המשלחת העסקית הציג את פעילות החברות המיוצגות במשלחת וציין את שיתוף הפעולה בו מעוניינות החברות הישראליות. כמו כן הוזכר פרוייקט משותף של נטפים עם הממשלה המבוצע במסגרת היוזמה של ממשלת דרום אפריקה להעצמה כלכלית של הרוב השחור בדרום אפריקה (B.E.E) מלצר ציין עוד כי החינוך וההדרכה הם חלק חשוב ביצירת תמיכה ברת קיימא.

מלצר ציין את יכולתה של דרום אפריקה להפוך למדינה אשר באמצעותה יכולות חברות ישראליות לפעול במדינות אחרות ביבשת, ואפילו בחלק ממדינות המפרץ.


אולמרט חתם בדרא"פ על הסכם הגנה הדדית על השקעות

שר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, חתם במהלך ביקורו בדרא"פ על הסכם הגנה הדדית על השקעות, אשר יאפשר סביבה יותר נוחה לסחר בין המדינות. שר התעשייה הדרום אפריקאי, מנדיסי בונגאני מבוטו מפאלווה, ציין כי ישראל ודרא"פ יכולות לשתף פעולה בתחומי האנרגיה המים, התקשורת והיהלומים. השר הזכיר השקעות ישראליות בדרא"פ.

השר אולמרט ציין במהלך חתימת ההסכם כי ההסכם יהווה בסיס לשת"פ רחב ועמוק יותר בין קהיליית העסקים של שתי המדינות. עוד אמר השר כי "יש מידה של חוסר נחת ברחוב הדרום אפריקאי, אבל מרגישים גם שיש רצון מצד הממשלה הדרום אפריקאית לצאת לדרך חדשה ביחסים בין המדינות".

באירוע של טקס החתימה השתתפו כ-500 איש מהקהילה העסקית וחברי לשכת המסחר של דרום אפריקה. במהלך הטקס חולקו אותות סחר לחברות ישראליות אשר ביצעו פעילות נרחבת של יצוא לדרום אפריקה . בין החברות: נטפים, אלווריון וים המלח.

כן ביקר השר אולמרט במכרה יהלומים קולינן ונועד עם חברות תקשורת דרום אפריקאיות.


אולמרט נפגש עם ניקי אופנהיימר יו"ר דה בירס בנושא פעילות שוק היהלומים והרגולציה בדרום אפריקה

שר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, נועד אתמול ביוהנסבורג עם ניקי אופנהיימר יו"ר דה בירס. השניים שוחחו על פעילות שוק היהלומים והרגולציה שעובר בשנים האחרונות כולל השינוי בדרום אפריקה.

השר אולמרט ביקש מיו"ר דה בירס לאפשר לישראלים לקבל הקצאות של סייטים צעירים בהיקפים כספיים נמוכים יחסית בענף היהלומים.

אופנהיימר הבטיח לבדוק כיצד ניתן לסייע.