הערב ימשך המו"מ בכדי למנוע את שביתת אגפי המיסים המתוכננת למחר

צוות המו"מ של האוצר, ההסתדרות, נציבות שרות המדינה, וועדי העובדים של רשות מס-הכנסה, מע"מ, מכס, מיסוי מקרקעין ושע"מ ייפגשו הערב להמשך המו"מ כדי למנוע שביתה באגפי המיסים, המתוכננת למחר


00:00 ,31.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
צוות המו"מ של האוצר, ההסתדרות, נציבות שרות המדינה, וועדי העובדים של רשות מס-הכנסה, מע"מ, מכס, מיסוי מקרקעין ושע"מ ייפגשו הערב להמשך המו"מ כדי למנוע שביתה באגפי המיסים, המתוכננת למחר

ראשי הועדים של מס-הכנסה, מע"מ, מכס, מיסוי מקרקעין ושע"מ חידשו אתמול בערב את המו"מ עם נציגי האוצר וההסתדרות בנסיון אחרון למנוע את ההשבתה הכללית המתוכננת למחר. הפגישה התארכה עד להיום בבוקר ולקחו בה חלק מנכ"ל משרד האוצר יוסי בכר, נציג הממונה על השכר באוצר - אהרון עוזיאל, סגן הממונה על נציבות שרות המדינה - מוטי אהרוני, מנהל אגף רשות המיסים - איתן רוב, ראשי הוועדים: אבי אדרי - מכס ומע"מ, טלחום פרדילוב - מס-הכנסה, אייל הררי - יו"ר שע"מ ועופר עיני - יו"ר הסתדרות עובדי המדינה. בסיום הפגישה סוכם להמשיך לנהל מו"מ בפגישה שנקבעה להערב בשעה 20:00 וזאת כדי למנוע שביתה כללית באגפי המיסים החל ממחר.

לקראת הישיבה שהחלה אתמול, הביע איתן רוב, מנהל רשות המיסים, נכונות להמשיך ולקיים, ככל שיידרש, את המשא ומתן ולעשות כל מאמץ בכדי להגיע להסדר שימנע את השביתה של עובדי אגפי המסים ובכך למנוע סבל מיותר מהציבור בכלל, ובמיוחד למנוע את הפגיעה האנושה הצפויה מהשביתה לקהל המשתמשים של סחר החוץ של מדינת ישראל, שעוד לא התאושש מנזקי השביתה בנמלים.

אבי אדרי, יו"ר ועד המכס והמע"מ, אמר אתמול, לפני תחילת הדיונים, כי קטנים מאוד הסיכויים שהשביתה לא תתקיים וזאת בשל העובדה כי נציגי האוצר למו"מ אינם מוכנים להתחייב בכתב בניגוד להצהרותיהם בע"פ בתקשורת שלא יתקיימו פיטורים בהליך איחוד האגפים. אדרי הדגיש כי למעשה ההחלטה על הקיצוץ בתקני כח האדם מעוגנת בהחלטת הממשלה מ: 15/09/03 ובה נכתב במפורש שייעשה קיצוץ בכח-אדם באמצעות הניסוח המעורפל "צמצום תקני כח-אדם".

לדבריו, סוגיה נוספת היא תוצאות איחוד התחנות של מס-הכנסה ומע"מ בשטח. "על פי התחשיבים שעשינו המדובר בפיטורים של 1500-1800 עובדים לפחות המתוכננים ע"י רשות המיסים", אמר אדרי וציין כי גם לסוגיה זו אין לאוצר תשובות. לדבריו, בעיה נוספת שעומדת במרכז המו"מ היא עצירת אופק הקידום של העובדים.

עוד נמסר כי ראשי הועדים שהודיעו על ההשבתה הצפויה בכל המערכות של המכס, המע"מ, מס-הכנסה, שע"מ ומיסוי מקרקעין מתכוונים שלא להגיע למקום עבודתם ולהשאר בבתיהם. נציגי הועדים סקפטים לגבי תוצאות המו"מ ומשום-כך הם נערכים להשבתה אחרי שאושר להם סכסוך העבודה ע"י ההסתדרות.