המשק בשביתה

בין הגופים השובתים: נתב"ג, רכבת ישראל, הנמלים, משרדי הממשלה, מעברי הגבול, בנק ישראל. העילה: 3,700 עובדים שאינם מקבלים שכר ברשויות מקומיות. לין: "השביתה הינה בלתי מוצדקת בעליל"


00:00 ,21.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בין הגופים השובתים: נתב"ג, רכבת ישראל, הנמלים, משרדי הממשלה, מעברי הגבול, בנק ישראל. העילה: 3,700 עובדים שאינם מקבלים שכר ברשויות מקומיות. לין: "השביתה הינה בלתי מוצדקת בעליל" 
 
איום השביתה מומש והחל מהשעה 09:00 בבוקר הורתה ההסתדרות על שביתה כללית במשק. בין הגופים השובתים: נתב"ג, רכבת ישראל, נמלי ישראל, משרדי הממשלה, מעברי הגבול, בנק ישראל.
 
מההסתדרות נמסר הבוקר שבדיקה שנערכה בקרב עובדי המועצות הדתיות והרשויות המקומית מראה כי אין שינוי מהותי במצב הלנות השכר. לטענת ההסתדרות, 3700 עובדים עדיין אינם מקבלים את שכרם ב- 36 רשויות מקומיות ו- 16 מועצות דתיות. בהסתדרות אומרים כי מספר זה אינו כולל את הלנת השכר בקרב כ- 1400 גמלאים שמקבלים את שכרם היישר מהשלטון המקומי. בהסתדרות מדגישים כי נציגי ההסתדרות נמצאים בקשר ישיר עם העובדים בשטח במשך כל היום כדי לבדוק אם יחולו שינויים עד הערב.
 
בהסתדרות הדגישו היום כי הנתונים שיצאו בימים האחרונים ממשרדי האוצר והפנים לפיהם מדובר במאות עובדים מקורן גם בכך שהממשלה מתכוונת למספר המשרות בעוד הדו"ח של ההסתדרות מתייחס לעובדים. עוד אמרו בהסתדרות כי גם אם הועברו כספים לרשויות, נסיון העבר מלמד כי הוא לא בהכרח מגיע לעובדים.
 
 
הפרדוקס של לין
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, התייחס הבוקר לשביתה. "בכל שביתה יש לבחון לא רק אם קיים עוול שיש לתקנו, אלא גם מי הם הנפגעים העיקריים מאותה שביתה. אין כל הצדקה שעל מנת שישולם שכר לחלק מעובדי הרשויות המקומיות, יפגעו דווקא אלה שנזקקים לשירותי הביטוח הלאומי ולשירותי שירות התעסוקה. אין כל הצדקה לכך שהמגזר העסקי יפגע, ושיפגעו תושבי ישראל השבים מקצוות העולם אל המולדת."
 
"אין פרדוקס גדול יותר מכך שדווקא אלה המקפידים לשלם את מיסיהם לרשויות המקומיות, צריכים לשאת בתוצאות הניהול הכושל של ראשי הרשויות המקומיות. אין מדובר רק בהלנת שכר. מדובר במשבר פיננסי חמור המתמשך על פני שנים, אשר עד היום הממשלה לא התמודדה עימו כראוי, והלנת שכר היא רק אחת מתוצאותיו."
 
"אם ראש רשות אינו מבצע תוכנית הבראה או שחוזר ומלין שכר, יש להדיחו מתפקידו ולמנות ועדה קרואה. רק הטלת אחריות אישית והדחת ראש הרשות מתפקידו, תבטיח את ייצוב הניהול הכספי ברשויות המקומיות ואת פתרונו של משבר נמשך זה."