ההסתדרות אישרה סכסוך עבודה ל- 5,000 עובדי רשות הדואר

לטענת ההסתדרות, המדינה קובעת תעריפים גבוהים, בלתי גמישים וחסרי היגיון כלכלי לדואר כמותי שמחייבים רק את רשות הדואר; החשש בהסתדרות: אלפי עובדי הרשות עלולים להיפלט ממעגל העבודה; יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי: "ניתן להפחית מחירים אבל לא מאפשרים לנו"


00:00 ,15.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לטענת ההסתדרות, המדינה קובעת תעריפים גבוהים, בלתי גמישים וחסרי הגיון כלכלי לדואר כמותי שמחייבים רק את רשות הדואר;החשש בהסתדרות: אלפי עובדי הרשות עלולים להיפלט ממעגל העבודה; יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי: "ניתן להפחית מחירים אבל לא מאפשרים לנו"
 
הועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אישרה אתמול סכסוך עבודה ל- 5,000 עובדי רשות הדואר. העילה לסכסוך היא קביעת תעריפים גבוהים מדי, בלתי גמישים, וחסרי היגיון כלכלי לדברי דואר כמותי ע"י ועדת הכלכלה וע"י ועדה ציבורית שהוקמה בעניין.
 
לטענת ההסתדרות, תעריפים אלה מחייבים אך ורק את רשות הדואר, אך לא את מתחרותיה בשוק שנפתח לאחרונה לתחרות. "במצב הזה רשות הדואר לא יכולה לזכות במכרזים של 70 החברות הגדולות במשק שמחזיקים את הרשות מבחינה כלכלית. המשמעות היא שאלפי עובדים עלולים למצוא עצמם מחוץ למעגל העבודה". כך אמר יו"ר ועד עובדי רשות הדואר, ראובן כראזי.
 
כזכור, בתחילת דצמבר נחתם הסכם בין משרדי האוצר התקשורת וההסתדרות להפיכתה של רשות הדואר לחברה. ההסכם ייכנס לתוקפו במרץ השנה. כבר לפני כשבועיים נפתח שוק הדואר הכמותי (הפצה לחברות גדולות פרטיות) לתחרות. ועדה ציבורית לקביעת התעריפים לדברי דואר, בראשות אלי שגיא, שהקימו השר אהוד אולמרט ומי שכיהן אז כשר האוצר, בנימין נתניהו, סיימה בימים אלה את עבודתה והגישה את המלצותיה.
 
ההסתדרות והעובדים טוענים כי המלצות הועדה הוגשו מאוחר מדי. למרות התחייבות של משרד התקשורת לעופר עיני כי הוועדה תסיים את עבודתה עד נובמבר 2005 כדי לאפשר לרשות להיערך מבעוד מועד לקראת פתיחת השוק לתחרות, הוגשו המלצותיה רק שלשום ורשות הדואר איבדה זמן יקר בהתקשרות במכרזים.
 
בנוסף טוענים העובדים כי הוועדה היתה אמורה לאפשר לרשות הדואר גמישות בתעריפים, אך לא עשתה זאת, והיא אינה מאפשרת לה להתחרות בצורה הוגנת בחברות הפרטיות. כמו כן קבעה הוועדה תעריף גבוה לדברי דואר בודדים.
 
לדברי יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, נוצר מצב בו רשות הדואר לא יכולה להתחרות. "מצד אחד רוצים לבטל מונופולים ולפתוח שווקים לתחרות. מצד שני לא מאפשרים לחברות האלה להתחרות. ישנה סכנה ממשית שעובדים יצטרכו ללכת הביתה בעקבות חוסר היכולת להתמודד. צריך לזכור שהעובדים מסכימים לספק שירות במחיר נמוך יותר, אך הממשלה לא מאפשרת להם".