ההסברה הישראלית: איגוד לשכות המסחר פועל מול המגזר העסקי בעולם

האיגוד משתמש ברשת הקשרים שלו עם אלפי לשכות מסחר בעולם בכדי להעביר אליהם ישירות מסמך הסברה על כלכלת ישראל. מסמך זה ישמש גם חברות ועסקים מישראל הפועלים מול עסקים מחו"ל


00:00 ,23.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

האיגוד משתמש ברשת הקשרים שלו עם אלפי לשכות מסחר בעולם בכדי להעביר אליהם ישירות מסמך הסברה על כלכלת ישראל. מסמך זה ישמש גם חברות ועסקים מישראל הפועלים מול עסקים מחו"ל.
 
איגוד לשכות המסחר החליט לפעול ישירות מול המגזר העסקי בעולם באמצעות מערכת הקשרים הענפה העומדת לרשותו, בכדי לבלום את ההשלכות השליליות הצפויות לכלכלת ישראל, כתוצאה מהאירועים הביטחוניים האחרונים בצפון הארץ ובדרומה.
 
לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הארגונים הכלכליים בישראל יכולים וחייבים לעשות שימוש בקשרים הבינלאומיים העומדים לרשותם, על מנת להעביר מסר ישיר אל העולם העסקי ולתרום להרגעת המצב ולמניעת פגיעה בדימוי החיובי שיש לכלכלת ישראל.
 
לין שיגר הבוקר מכתב אישי אל כל נשיאי לשכות המסחר החברים בארגון היורוצ'ימברס, ארגון הגג של לשכות המסחר והתעשייה האירופאי, המאגד 44 מדינות מאירופה הרחבה, ומייצג למעלה מ- 2000 לשכות מסחר, בהם חברים מעל ל- 18 מיליון עסקים. כזכור ללשכת המסחר תל אביב קשר מיוחד עם היורוצ'ימברס ולין עצמו נבחר פעמיים למועצת המנהלים שלו. מכתבו של לין נשלח גם אל לשכות המסחר בארה"ב ובמדינות נוספות ברחבי העולם, ולארגונים כלכליים בינלאומיים.
 
לין הדגיש במסמך את חוסנה הכלכלי של ישראל, וכן את החיוניות בהמשך חיזוק הקשרים העסקיים וההשקעות הזרות בישראל ובאזור: "ערב כניסתה של ישראל לעימות מול ארגון החיזבאללה, כלכלת ישראל משקפת צמיחה בתמ"ג של 6%, צמיחה של תוצר עסקי של מעל 7%, גידול של 4.1% בתוצר לנפש וגידול של 9.2% בצריכה הפרטית. כל זאת למרות ועל אף העימות המתמשך עם הפלשתינאים".
 
כזכור, איגוד לשכות המסחר פתח לפני כשבוע חדר מצב עסקי לחברות ועסקים מחיפה והצפון ומכל רחבי הארץ, במטרה למפות בעיות עסקיות שנוצרו כתוצאה מהמצב, ולטפל בהן במרוכז מול משרדי הממשלה הרלוונטיים. עד היום הגיעו לחדר המצב מאות פניות בתחומי יחסי עבודה, סחר חוץ ופיצויים לעסקים.