דרום אפריקה תרחיב יצוא פירות ההדר תחת המותג "ג'אפה" בעקבות הצלחת עונת היצוא הראשונה

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי העונה הראשונה של יצוא פירות ההדר מדרום אפריקה תחת המותג הישראלי "ג'אפה" נמצאת על סף סיומה והוכתרה בהצלחה. במהלך החודשיים האחרונים שיווקה דרום אפריקה כ-5,000 טון של תפוזים ואשכוליות עם המותג הישראלי. היה זה ניסיון ראש


00:00 ,23.09.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
היצוא מדרום אפריקה מתבצע בחודשי הקיץ, בתקופה שבה אין פרי ישראלי בשווקים

למערכת העתון "שי ספנות ותעופה" נמסר כי העונה הראשונה של יצוא פירות ההדר מדרום אפריקה תחת המותג הישראלי "ג'אפה" נמצאת על סף סיומה והוכתרה בהצלחה. במהלך החודשיים האחרונים שיווקה דרום אפריקה כ-5,000 טון של תפוזים ואשכוליות עם המותג הישראלי. היה זה ניסיון ראשון למתן זכיון למדינה זרה לשימוש במותג הישראלי הבלעדי לפרי הדר.

הפרי שווק ברשת "טסקו" ברחבי בריטניה, באמצעות מערכת השיווק של "מהדרין-תנופורט" וזכה לביקוש רב. המועצה שמה את הדגש על מניעת תחרות של הפרי מדרום אפריקה בפרי ישראלי, ולכן הוגבל הזכיון לשיווק במותג ג'אפה לחודשי הקיץ ותחילת הסתיו, בהתאם לסוג הפרי.

בעקבות הצלחת שיתוף הפעולה, הגיעו לארץ נציגי חברת ההדרים "לונה" מדרום אפריקה – גרהאם מלקולם, מנכ"ל החברה ודרק סטון, מנהל השיווק - על מנת לדון עם ראשי הנהלת חברת מהדרין – תנופורט והמועצה לשיווק פרי הדר בהמשך שיתוף הפעולה והרחבת היצוא בעונה הבאה.

המותג "ג'אפה" רשום במדינות רבות בעולם על שמה של המועצה לשיווק פרי הדר בישראל. במהלך השנים, ובמיוחד מאז מלחמת העולם השניה, השקיעה המועצה מאות מיליוני דולרים, מכספי הפרדסנים, בפרסום וקידום המותג בחו"ל. מסקרים שערכה המועצה התברר שהודות למשאבים הרבים שהושקעו ולראשוניות שהיתה לישראל בשיווק ההדרים בחלק מהארצות, הפך המותג "ג'אפה" לאחד ממותגי המזון המוכרים והידועים בעולם. במדינות רבות משמש שם זה כמילה נרדפת לתפוז או אשכולית.

מנכ"ל המועצה לשיווק פרי הדר, מנה דודזון, מסר שהרחבת שיווק פירות הדר "ג'אפה" לחודשי הקיץ טומנת בחובה יתרונות כלכליים רבים: גיבוי וחיזוק המותג בעיקר על ידי נוכחות על גבי המדפים, פרסום וקידום מכירות לכל אורך השנה, ניצול מערכות השיווק של חברות ההדרים בחודשי הקיץ, מתן אפשרות ללקוחות הנאמנים למותג "ג'אפה" להנות מהפרי בכל עונות השנה ויצירת מקור הכנסה נוסף למגדלי ההדרים בישראל.

יצוין שהמועצה לשיווק פרי הדר ערכה בדיקות מקדימות על מנת להבטיח שכל פרי שישווק תחת המותג "ג'אפה" יעמוד בדרישות איכות מחמירות. במהלך העונה ביקר מנכ"ל המועצה לשיווק פרי הדר בדרום אפריקה ובחן מקרוב את הליכי הגידול, הקטיף והאריזה של הפרי.