גוברת הדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד עמיר פרץ

איגוד לשכות המסחר שוקל פנייה לבג"צ נגד היועמ"ש אם לא יורה לפתוח בחקירה הפלילית; התאחדות בעלי המלאכה, איגוד תעשייני התכשיטים הם רק חלק מהארגונים הדורשים לפתוח בחקירה; לין: היועמ"ש חייב בתשובה האם עקרון השוויון בפני החוק קיים בישראל


00:00 ,28.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
איגוד לשכות המסחר שוקל פנייה לבג"צ נגד היועמ"ש אם לא יורה לפתוח בחקירה הפלילית; עו"ד עוזי ארד כבר הגיש תלונה פלילית במשטרה נגד פרץ; התאחדות בעלי המלאכה, איגוד תעשייני התכשיטים הם רק חלק מהארגונים הדורשים לפתוח בחקירה; לין: "היועמ"ש חייב בתשובה האם עקרון השוויון בפני החוק קיים בישראל"

דרישתו של אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד עמיר פרץ צוברת תאוצה. כך מסר דובר איגוד לשכות המסחר שהוסיף וציין כי ארגונים ומפעלים רבים, בהם איגוד תעשייני התכשיטים, התאחדות המלאכה והתעשייה, עו"ד עוזי ארד, חברת ג'אפא גולד אינטרנשיונל ועוד, דורשים אף הם מהיועץ המשפטי לממשלה לפעול ע"פ חובתו ולפתוח בחקירה פלילית נגד יו"ר ההסתדרות.

עו"ד עוזי ארד אף הגיש השבוע תלונה פלילית במשטרה נגד פרץ.

לין כזכור פנה ליועמ"ש בדרישה לפתוח בחקירה על חשד לעבירה פלילית ע"פ סעיף 287 לחוק העונשין, לאחר שיו"ר ההסתדרות לא ביצע את החלטת ביה"ד הארצי לעבודה להפסיק את השביתה הכללית בשעה 8:00 ביום רביעי שעבר.

בפנייתו ליועץ המשפטי בסוף השבוע שעבר, הדגיש לין כי "ההוראה של ח"כ פרץ לחזור למקומות העבודה ניתנה במודע רק בשעה 12:30 ביום ה-22 לחודש. במהלך פיגור בולט, מופגן ומתוקשר זה של אי ציות להחלטת ביה"ד, כשהמשק היה נתון להפסקת עבודה ובאי וודאות, התעללו בציבור בצורה משפילה במיוחד בשדה התעופה בלוד ונגרם למשק נזק נוסף של מאות מיליוני שקלים".

לין הוסיף כי האיגוד אף שוקל פנייה לבג"צ נגד היועמ"ש אם לא יורה לפתוח בחקירה הפלילית.

בפניית התאחדות המלאכה והתעשייה למזוז נאמר כי נזקי השביתות והעיצומים שמקורם בשרירות לב, הביאו לכך שעסקים יצרניים רבים מתקשים להמשיך ולשרוד בתנאים בלתי אפשריים שנוצרו עקב אבדן לקוחות בארץ ובחו"ל. יו"ר ההסתדרות הרשה לעצמו לעכב את סיום השביתה ב-4 שעות תוך הפרת חוק בוטה, גלויה ומופגנת.

באיגוד התכשיטנים ציינו בפנייתם כי לא יתכן שיו"ר ההסתדרות הפועל כביכול לטובת העובדים יגרום במעשיו ובמחדליו לפיטוריהם, תוך הפרה בוטה של החוק.