בנק אינווסטק תובע את ישראל מלמוד ובניו על חוב בסך 764 אלף ש"ח

בנק אינווסטק הגיש לבית משפט השלום בחיפה תביעה בסדר דין מקוצר על סך 764 אלף ש"ח נגד חברת הייבוא "ישראל מלמוד ובניו סוכנויות שווק והפצה", ובעליה; בין הבעלים - איל מלמוד שכיהן עד לאחרונה כשנשיא לשכת המסחר חיפה והצפון ויו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית


00:00 ,16.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בנק אינווסטק הגיש, במהלך חודש ינואר, לבית משפט השלום בחיפה תביעה בסדר דין מקוצר על סך 764,876.00 ש”ח נגד חברת הייבוא "ישראל מלמוד ובניו סוכנויות שווק והפצה", עזבונו של ישראל מלמוד, ונגד בניו דוד מלמוד ואיל מלמוד - מי שכיהן עד לאחרונה כשנשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון ויו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית. כך חשפו הבוקר העתונים גלובס והארץ TheMarker.
 
ישראל מלמוד ובניו הינה שותפות אשר ניהלה חשבון בבנק אינווסטק, בסניף חיפה. בכתב התביעה טוען הבנק, באמצעות עו"ד ירון רוסמן ממשרד וקסלר ברגמן, כי בשנת 1991 פתחה השותפות חשבון בבנק, והנתבעים, דוד ואיל מלמוד שהינם שותפים בשותפות, חתמו על ערבות מתמדת בלתי מוגבלת בסכום להבטחת כל חובות השותפות בבנק.
 
לטענת התביעה, כתוצאה ממשיכות יתר בסכומים שונים ומאשראים שנטלו, נוצרה בחשבון יתרת חובה של כ- 862,058.00 ש”ח, נכון לינואר 2001, שלא הופחתה למרות פניית נציגי הבנק. באותה העת, השותפות לא המציאה לבנק דוחות כספיים מבוקרים על ידי רואה חשבון, כנדרש לפי הוראות בנק ישראל.
 
עפ"י התביעה, במהלך שנת 2003 קיימו הצדדים מספר פגישות והועלו הצעות שונות כיצד לפרוע את החוב בהלוואה ארוכת טווח עם בטוחה הולמת.
 
הבנק טוען בתביעתו כי במאי 2004 חתמו הצדדים על הסכם הלוואה לתשלום ב- 60 תשלומים חודשיים, לכיסוי החוב. הבנק הסכים להעמיד את ההלוואה בתנאי שתירשם משכנתא לטובתו על נכס מקרקעין בחיפה ואכן באותו החודש נחתם הסכם לשיעבוד הנכס (דירת אימו של מלמוד בחיפה) לטובת הבנק והשעבוד נרשם כדין ברשם המשכונות.
 
עו"ד רוסמן ציין בכתב התביעה כי למרות ההסכם שנחתם, הפרו הנתבעים, פעם אחר פעם, את התחייבותם לבנק: תשלומי ההלוואה לא נפרעו והנתבעים לא חתמו על המסמכים הדרושים לרישום המשכנתא בלשכת רישום המקרקעין. לדבריו, ביולי 2004 לפנים משורת הדין, נאות הבנק לתת ארכה קצרה נוספת לתשלום הפיגור בתשלומי ההלוואה ולהסדרת רישום המשכנתא, אך גם כאן לא עמדו הנתבעים בסיכום.
 
עוד נכתב כי בנק אינווסטק שב ודרש מהשותפות, במספר הזדמנויות, לעמוד בתנאי ההסכם שעליהם התחייבו. לקראת סוף דצמבר 2004 הודיע הבנק כי במידה ועד ה- 31 בדצמבר 2004 לא יושלם שיעבוד הנכס לשביעות רצון הבנק ולא תשולם יתרת הפיגורים שבחשבון, לא ימתין הבנק פרק זמן נוסף ויאלץ להעמיד את החוב לפירעון מיידי ללא התראה נוספת. לטענת הבנק, פנייתו לא נענתה, שעבוד הבטוחה לא הושלם וחוב הפגורים לא נפרע.
 
הבנק טוען כי נכון ליום הגשת התביעה עומד החוב על כ- 764,876.00 ש”ח אותם הוא מבקש מבית המשפט לחייב את הנתבעים בתשלום. טרם הוגשה בקשת רשות להתגונן. (ת"א 1191/05).
 
בתגובה שמסר איל מלמוד לעתון "הארץ" הוא ציין כי בימים אלו מתקיימים מגעים עם הבנק והחוב שהצטבר הולך ופוחת.