איגוד לשכות המסחר יפנה לביה"ד הארצי לעבודה בדרישה לצו מניעה נגד השביתה

איגוד לשכות המסחר עומד לפנות ביום א' הקרוב לביה"ד הארצי לעבודה, בבקשה שיוציא צו מניעה נגד השביתה הכללית המתוכננת ע"י ההסתדרות. לין: "פרץ מנסה בכוחנות, בסחטנות ובשביתות להפקיע מהממשלה ומהכנסת את סמכויותיה לחוקק חוקים אשר יבריאו את המשק. אסור לאפשר זאת"


00:00 ,30.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
לין: "פרץ מנסה בכוחנות, בסחטנות ובשביתות להפקיע מהממשלה ומהכנסת את סמכויותיה לחוקק חוקים אשר יבריאו את המשק. אסור לאפשר זאת"

איגוד לשכות המסחר עומד לפנות ביום א' הקרוב לביה"ד הארצי לעבודה, בבקשה שיוציא צו מניעה נגד השביתה הכללית המתוכננת ע"י ההסתדרות.

אוריאל לין, נשיא האיגוד, אמר כי השביתה במשק מונעת שלא מנימוקים עניינים אלא ממניעים פוליטיים של יו"ר ההסתדרות, הרואה בשביתה עוד אמצעי לקידום הקריירה האישית שלו. "פרץ מנסה בכוחנות, בסחטנות ובשביתות להפקיע מהממשלה ומהכנסת את סמכויותיה לחוקק חוקים אשר יבריאו את המשק. אסור לאפשר זאת", אמר.

בעתירת האיגוד יאמר כי שר האוצר הודיע ליו"ר ההסתדרות על נכונותו להקפיא את הליכי החקיקה למשך חודשיים ימים, לצורך ניהול משא ומתן והדברות בדבר הרפורמות והשינויים המבניים. ההסתדרות דחתה הצעה זו ומסרבת לנהל מו"מ ענייני משיקולים זרים. האיגוד טוען כי שביתה צריכה להיות צעד אחרון במאבק ארגוני לאחר שמוצו כל הדרכים האחרות.

עוד יטען האיגוד כי להסתדרות אין כל סכסוך עבודה עם המגזר העסקי ולכן אין כל עילה להשבית את המשק ולגרום לו לנזקים כה כבדים. על ההסתדרות לקיים את חובותיה הבסיסיות כלפי המגזר העסקי עמו יש לה הסכמי עבודה.

כמו כן יטען האיגוד בעתירה, כי השביתה עליה הודיעה ההסתדרות, אינה שביתה כדין ומנוגדת לחובת השקט התעשייתי שנקבעה בשורה של הסכמים קיבוציים כגון: האמנה שנחתמה בין לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים לבין ההסתדרות הכללית, במסגרת הסכם תוספת היוקר לשנת 2002.

לפי הערכת האיגוד, השביתה צפויה לגרום לנזקים בהיקף של מיליארדי שקלים. הנזקים הצפויים הם: ביטול עסקאות, פגיעה במוניטין, תביעות בגין הפרת חוזים, השבתת קווי יצור, אובדן של סחורות מתכלות וכיו"ב.