איגוד התעשיה הקיבוצית יוזם חתימת אמנה חברתית בין הממשלה, התעשינים והמעסיקים וההסתדרות

איגוד התעשיה הקיבוצית מקדם יוזמה להכנה וחתימה של אמנה חברתית בין הממשלה, התעשינים והמעסיקים וההסתדרות אשר תסדיר את מערכת יחסי העבודה בישראל והמנגנון לטיפול במחלוקות ומשברים.


00:00 ,29.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד התעשיה הקיבוצית מקדם יוזמה להכנה וחתימה של אמנה חברתית בין הממשלה, התעשינים והמעסיקים וההסתדרות אשר תסדיר את מערכת יחסי העבודה בישראל והמנגנון לטיפול במחלוקות ומשברים. האיגוד מציע לנסח את האמנה על פי אמנות דומות הנהוגות במדינות רבות במערב ושהביאו לשינוי במערכת יחסי העבודה בהן.

במכתב ששיגרו יו"ר האיגוד, יונתן מלמד, ומנכ"ל האיגוד, עמוס רבין, לראש הממשלה, אריאל שרון, הם מבקשים ממנו להוביל את היוזמה. במכתב מציינים ראשי האיגוד שבשנים האחרונות נמצאים יחסי העבודה במדינת ישראל במשבר כמוהו לא היה זמן רב. השביתות התכופות, הפוגעות במגזר היצרני, הפכו לאיום אסטרטגי על היכולת לחדש את הצמיחה ולאושש את הכלכלה מהמיתון הממושך.

השביתה בנמלים בקיץ האחרון גרמה לנזקים בהיקפים בלתי נתפסים של מיליארדי שקלים. הציבור הרחב שכח את השביתה יום לאחר שהיא פסקה, כותבים ראשי האיגוד, אולם אנו התעשיינים עוסקים עד היום בהתמודדות עם הנזקים ובפגיעה החמורה בהכנסות. המו"מ עם עובדי הנמלים בנוגע לרפורמה אינו מתקדם ואנו עלולים להקלע שוב למצב של השבתה ממושכת.

מצב זה שבו איש מאיתנו אינו מסוגל לסמוך על סדירות שירותי היבוא והיצוא ממדינת ישראל אינו יכול להמשך. מנהלי ועובדי התעשייה הקיבוצית עושים מאמצים גדולים ובלתי פוסקים לפיתוח הייצור, הייצוא והכלכלה של מדינת ישראל, תוך התמודדות עם תחרות קשה. אולם כל השקעתנו עלולה להיות לשווא בשל השביתות הרבות.

ראשי האיגוד מציינים במכתבם שהפגיעה הכלכלית אינה תכלית הכל. המצב שבו נשק השביתה מופעל השכם והערב הוא תוצאה ממשבר אמון בין הממשלה, התעשיינים, המעסיקים האחרים והעובדים. יתכן שהקרע במרקם החברתי חמור אף יותר מהנזקים הכלכליים של השביתות.

אנו קוראים לך ליזום אמנה חברתית בין הממשלה, המעסיקים והעובדים שתביא לידי ביטוי את המאחד בינינו, תיצור מסלול הדברות בין הצדדים תוך ראיית האינטרס הלאומי וטובת הכלל והפרט, תחזיר את האמון ההדדי ותמנע שביתות בשירותים החיוניים ובעיקר בנמלים, מסכמים ראשי האיגוד את מכתבם.

העתק מהמכתב נשלח ליו"ר ההסתדרות, ח"כ עמיר פרץ, נשיא התאחדות התעשינים, עודד טירה ונשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, שהאיגוד מזמין אותם להיות שותפים לאמנה.