אוריאל לין קרא ליועהמ"ש לממשלה לפתוח בהליכים פליליים נגד יו"ר ההסתדרות

לין: "אני מבקש מכבודו להורות על פתיחה בחקירה כנגד יו"ר ההסתדרות הכללית, ח"כ עמיר פרץ וכן להגיש בקשה לוועדת הכנסת למען הסרת חסינותו בכל הקשור לביצוע עבירה על פי סעיף 287 לחוק העונשין"


00:00 ,23.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"אני מבקש מכבודו להורות על פתיחה בחקירה כנגד יו"ר ההסתדרות הכללית, ח"כ עמיר פרץ וכן להגיש בקשה לוועדת הכנסת למען הסרת חסינותו בכל הקשור לביצוע עבירה על פי סעיף 287 לחוק העונשין". כך כתב הבוקר נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, ליועץ המשפטי לממשלה, מר מני מזוז.

בפנייתו למזוז ציין לין שאתמול (22.09) הורה בית הדין הארצי לעבודה כדלקמן: "אנו מורים להסתדרות הכללית לגרום להפסקת השביתה בכל מקומות העבודה החל מהיום 22.09.04 לא יאוחר מהשעה 08:00", כשהוראה זו הייתה ידועה לח"כ פרץ קודם השעה 08:30 והיא הייתה בוודאי ידועה גם לאישים המרכזיים בהסתדרות הכללית.

על אף זאת, הוסיף לין, "ההוראה של ח"כ פרץ לחזור למקומות העבודה ניתנה במודע רק בשעה 12:00 ביום ה-22. במהלך פיגור בולט, מופגן ומתוקשר זה של אי ציות להחלטת ביה"ד, כשהמשק היה נתון להפסקת עבודה ובאי וודאות, התעללו בציבור בצורה משפילה במיוחד בשדה התעופה בלוד ונגרם למשק נזק נוסף של מאות מיליוני שקלים".

נשיא איגוד לשכות המסחר הסתמך בפנייתו בסעיף 287 לחוק העונשין, שלפיו, המפר הוראה שניתנה כשורה מאת בית משפט דינו - מאסר שנתיים. לדברי לין, במקרה זה אין מדובר בהפרת החלטה של בית משפט על ידי מספר עובדים פורעי חוק בנמלים, אלא בהפרת חוק גלויה, בוטה, מופגנת ומתוקשרת היטב על ידי אישיות בכירה בשירות הציבורי.

"אם כבודו, האמון על אכיפת החוק בישראל, רוצה לשמור על מעמד בתי המשפט, על עקרון שלטון החוק ועקרון השוויון בפני החוק הלכה למעשה, עליו להורות כבר עתה על פתיחה בחקירה פלילית כנגד ח"כ עמיר פרץ. אי תגובה ואי מעש מצד כבודו יאותתו לציבור הרחב כולו, כי העקרונות עליהם אנו רוצים לבנות את הדמוקרטיה הישראלית: עקרונות של שלטון החוק והשוויון בפני החוק, הן עקרונות נבובים גרידא המופעלים סלקטיבית בהתאם למעמדו ואישיותו של החשוד בפלילים", סיכם אוריאל לין.

טרם נתקבלה תגובת ההסתדרות.