אוריאל לין: "מסקנות צוות יחסי העבודה של קיסריה הן מנותקות מעולם המציאות"

לין אומר כי המסקנות מעידות על כך שחברי הצוות מנותקים לחלוטין מעולם המציאות, לא קיבלו את הנתונים הנחוצים ממשרדי הממשלה או מארגוני המעסיקים והם חיים, כנראה, בבועה של עצמם


00:00 ,05.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר העביר היום ביקורת חריפה על מסקנות הצוות, אשר הכין את נייר העבודה בנושא יחסי עבודה עבור כנס קיסריה.

לין אומר כי המסקנות מעידות על כך שחברי הצוות מנותקים לחלוטין מעולם המציאות, לא קיבלו את הנתונים הנחוצים ממשרדי הממשלה או מארגוני המעסיקים והם חיים, כנראה, בבועה של עצמם.

"אם חברי הצוות בשנת 2003 היו זקוקים אישית לשירותי לשכת התעסוקה או המוסד לביטוח לאומי או שהיו צריכים לבצע, תוך סיכון אישי שלהם, משלוחי יצוא או שהיו נתקעים בנמל התעופה, הם בוודאי היו מגיעים למסקנות אחרות לחלוטין. אין מדובר כלל בהגבלת זכות השביתה בסקטור הפרטי, מדובר רק בצימצום זכות השביתה בשירותים החיוניים במגזר הציבורי היכן שציבור העובדים מקבל את משכורתו מקופת המדינה וחייב במתן שירות לציבור הרחב", אמר לין.

לדבריו, רמת השביתות בישראל והיקף הנזקים שהם גורמים לציבור הרחב ולכלכלה, הם כה גבוהים ומופלגים עד שקשה להבין כיצד איזשהו צוות מוכן בראיה אוביקטיבית להמליץ על כך שלא יעשה דבר לשינוי המצב.

נשיא איגוד לשכות המסחר ציין כי בשנת 2003 אבדו לא פחות מ- 2.7 מיליון ימי עבודה, התקיימו לא פחות מ- 60 שביתות מלאות בהשתתפות של 1.2 מיליון עובדים, המשק איבד כתוצאה מהשביתות 16 אלף מקומות עבודה, ההפסד בהכנסות המדינה היה 2.6 מיליארד ₪, מספר ימי העבודה אשר אבדו במגזר הציבורי גדול פי 14.5 ממספר ימי העבודה שאבדו במגזר הפרטי וההפסדים הכלליים למשק המדינה הסתכמו ב- 4.5 מיליארד ש"ח.

"ישראל עומדת בעולם בשיא של ימי שביתה אבודים במספרים מוחלטים ומספר ימי שביתה לכל מיליון תושבים הוא פי 58 מאיטליה ופי 81 מבריטניה", ציין לין והוסיף כי "כל הנתונים הללו כנראה ונעלמו מעיניו של צוות קיסריה ליחסי עבודה או שהם נכשלו בהבנת האיזון הנחוץ בין שימוש בזכות השביתה לבין אינטרסים כלל לאומיים או באשר לזכותו של הציבור הרחב לקבל שירותים מאלה החיים על חשבון הקופה הציבורית".