אוריאל לין לעודד טירה: כשלה המדיניות של נסיונות הידברות והתפייסות

אוריאל לין כתב : " לצערי, המדיניות שהובלת אותה עד כה בשם לשכת התאום, של נסיונות הדברות והתפייסות כשלה. הניסיון מוכיח כי פשרות כאלה או אחרות של היום פותרות (אולי) את הסכסוך של היום אבל פותחות את הדלת לסכסוך הבא"


00:00 ,26.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
אוריאל לין כתב : " לצערי, המדיניות שהובלת אותה עד כה בשם לשכת התאום, של נסיונות הדברות והתפייסות כשלה. הניסיון מוכיח כי פשרות כאלה או אחרות של היום פותרות (אולי) את הסכסוך של היום אבל פותחות את הדלת לסכסוך הבא"

נשיא איגוד לשכות המסחר מר אוריאל לין, שיגר אמש מכתב אל מר עודד טירה נשיא התאחדות התעשיינים, בו תוקף מר לין את המדיניות שבה נקט עודד טירה בשם לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שדגלה בהדברות ובהתפייסות עם ועדי העובדים וההסתדרות. אוריאל לין דורש כי טירה יביע מפרשות, בשם לשכת התיאום, תמיכה בהצעת החקיקה החדשה של האוצר שתטיל מגבלות שונות על שביתות במגזר הציבורי.

במכתבו אל עודד טירה ציין אוריאל לין כי החקיקה המוצעת של שר האוצר, שבמסגרתה יוטלו מגבלות שונות על השביתות במגזר הציבורי, היא בכיוון הנכון אך בהחלט אינה מספקת.. לטענתו, לא רק שלשכת התאום צריכה לתמוך בהצעות האוצר, אלא מחובתה לתבוע הגבלות נוספות בנושא ובכלל זה איסור מוחלט על שביתות בשירותים חיוניים ובמוקדי משק רגישים. שמוסדות לשכת התאום אמצו על פי הצעתנו, ושאותה גם אתה היית אמור לקדם.

המציאות מוכיחה כי ההסתדרות מפרה חדשות לבקרים כל הסכמה בסיסית כתובה ושאינה כתובה, בין המעסיקים לבינם, הוסיף.

מר לין כתב :
"לצערי, המדיניות שהובלת אותה עד כה בשם לשכת התאום, של נסיונות הדברות והתפייסות כשלה. הניסיון מוכיח כי פשרות כאלה או אחרות של היום פותרות (אולי) את הסכסוך של היום אבל פותחות את הדלת לסכסוך הבא.

הגיע הזמן לשים קץ להתרפסות המתמשכת, לרצון להתפייס ולרצות כל הזמן את ההסתדרות ואת ועדי העובדים הכוחניים על פי גחמותיהם.

הגיע הזמן לשים סוף למצב בו ההסתדרות וועדי עובדים הם אלה שקובעים או מנסים להכתיב מדיניות משלהם.

הגיע הזמן לומר להסתדרות ולוועדי העובדים עד כאן: אינכם יכולים יותר לנהוג במגזר הציבורי כבתוך שלכם ולהתעלל במגזר העסקי ובצבור כולו.

הגיע הזמן לרסן את השימוש הפרוע הנעשה בזכות השביתה בישראל. שימוש הפוגע אנושות בכושר התחרות של הכלכלה הישראלית ומונע כל אפשרות לשקם את המשק.

הגיע הזמן שההסתדרות והוועדים יבינו שהם לא יכולים לשבות מתי שהם רוצים, איפה שהם רוצים ומכל סיבה הנראית להם מתאימה.

הגיע הזמן לומר אחת ולתמיד, אפילו להסתדרות. זכות השביתה איננה זכות עליונה אשר בפניה מתבטלים כל האינטרסים החיוניים של הצבור הרחב. מול זכות זו ישנם אינטרסים ציבוריים רחבים אחרים וזכויות יסוד קיימות אחרות שחשיבותם עליונה לאין ערוך".

אוריאל לין סיים מכתבו בציינו כי הוא מצפה שעודד טירה יביע, בשם לשכת התיאום, תמיכה מלאה בהצעות החקיקה החדשות של שר האוצר. בנוסף, מבקש מר לין כי תכונס בדחיפות נשיאות לשכת התאום כדי שגם זו תוכל להביע את תמיכתה בהצעות המתגבשות.