אולמרט קיבל את המלצת הועדה המייעצת להטיל היטל היצף על יבוא מלט תורכיה

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, קיבל את המלצת הועדה המייעצת לנושא היטל היצף להטיל היטל היצף על יבוא מלט מתורכיה. החלטת השר אולמרט הועברה לאישור שר האוצר והתקבלה לאחר שסוכם


00:00 ,31.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, קיבל את המלצת הועדה המייעצת לנושא היטל היצף להטיל היטל היצף על יבוא מלט מתורכיה. החלטת השר אולמרט הועברה לאישור שר האוצר והתקבלה לאחר שסוכם, בעקבות בקשת האוצר, כי תפתח בדיקה מחודשת של ההיטל, שנה מיום הטלתו.

המלצת הועדה המייעצת באה בעקבות ממצאי הממונה על היטל היצף והיטל משווה במשרד התמ"ת, ראובן פסח, כי קיים יבוא בהיצף מתורכיה הגורם נזק לחברת נשר מפעלי מלט ישראליים בע"מ.

בהמלצות הועדה המייעצת בראשות משה גביש, אותן אימץ שר התמ"ת, אולמרט נקבע כי נמצא יבוא בהיצף מתורכיה. שיעורי ההיצף שנמצאו ביחס ליצרנים שונים נעים בין 22.0% ל-31.6%.

יצויין כי שיעור ההיטל הדרוש למנוע נזק מנשר הינו 5.83 דולר אמריקאי לטון מלט. ההיטל לא יוטל על שתי יצרניות תורכיות שחתמו על התחייבות מחיר, מחיר שצפוי למנוע נזק מהיצף לנשר.

שיעור ההיצף מחושב לעומת מחיר CIF (עלות בכניסה לארץ). ושיעור הנזק נקבע על פי מחיר מטרה, 269 ₪ לטון מלט, שיאפשר לנשר רווח מקובל.


רקע :
ביום 16/09/2001 הוגשה לממונה תלונה על ידי חברת נשר מפעלי מלט ישראליים בע"מ על יבוא מלט בהיצף מתורכיה, ירדן ורומניה. ביום 11/11/2001 קבע הממונה כי קיים יסוד לכאורה לתלונה בנוגע ליבוא מטורקיה ורומניה וכי יש מקום לפתוח בחקירת התלונה, ביום 26/12/01 נתקבלה החלטה דומה לגבי היבוא מירדן.

היצרנים מרומניה וירדן חתמו על התחייבות מחיר והחקירה נגדם הופסקה.