אולמרט: ישראל מכירה בחשיבות דרא"פ כמובילה כלכלית ופוליטית

אולמרט: ישראל מכירה בחשיבות הגדולה של דרא"פ הן כמובילה כלכלית ופוליטית ביבשת אפריקה והן כאחת המדינות המובילות את המדינות המתפתחות בזירות הסחר הבינ"ל


00:00 ,24.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט: ישראל מכירה בחשיבות הגדולה של דרא"פ הן כמובילה כלכלית ופוליטית ביבשת אפריקה והן כאחת המדינות המובילות את המדינות המתפתחות בזירות הסחר הבינ"ל
 
"ישראל מכירה בחשיבות הגדולה של דרא"פ הן כמובילה כלכלית ופוליטית ביבשת אפריקה והן כאחת המדינות המובילות את המדינות המתפתחות ("העולם השלישי") בזירות הסחר הבינ"ל" - כך אמר היום מ"מ רוה"מ ושר התמ"ת, אהוד אולמרט במסגרת סמינר דרא"פ אשר התקיים היום בת"א בעקבות ביקורו של השר אולמרט בדרום אפריקה בחודש אוקטובר 2004.
 
הסמינר נערך במשותף על ידי שגרירות דרום אפריקה בישראל, המכון לייצוא ולשיתוף פעולה בינ"ל ו- Omega Investment Research (Pty) Limited. בביקורו של השר אולמרט בדרא"פ סוכם על הגעת משלחת דרום אפריקאית לישראל.
 
השר אולמרט ציין כי יחסי המסחר יכולים לשמש גשר להתקרבות בין שתי המדינות ולהתחממות היחסים, בעיקר לאור העובדה ששתי המדינות יכולות להפיק תועלת רבה מסחר משותף.
 
יצויין כי ביקורו של השר אולמרט בדרא"פ היה הביקור הרשמי הראשון של שר ישראלי ב- 10 השנים האחרונות, מאז דרא"פ הפכה לדמוקרטית. לביקור היתה חשיבות מיוחדת במערכת היחסים בין דרא"פ וישראל. בנוסף לחשיבות הכלכלית, לביקור הייתה משמעות פוליטית ומדינית רבה, לאור מערכת היחסים החשדנית והקרה בין המדינות, בעיקר ב- 4 השנים האחרונות, ועמדת הממשלה הדרא"פ בנוגע לסכסוך הישראלי- פלשתינאי. ביקורו של השר אולמרט הוגדר על ידי אנשי העסקים שנלוו לשר כהצלחה.
 
בהמשך לביקור השר אולמרט בדרא"פ חוזקה מערכת הקשרים עם הממשלה וההנהגה הכלכלית בדרא"פ, בעיקר עם הכוחות המשמעותיים החדשים בכלכלה הנוכחית. כמו כן הועמק הקשר עם הארגונים הכלכליים, התחזקו הקשרים עם הקהילה היהודית ועידוד ההשקעות בישראל.
 
 
יחסי הסחר בין המדינות בשנת 2004 –
היקף הסחר עם דרא"פ עמד בשנת 2004 על 974,443.5$ (יצוא מישראל 227,575.5$ - יבוא מדרא"פ 746,868 $). הסחר ההדדי עלה בכ- 30% מהשנה החולפת.
 
ענפים מובילים:
ביצוא: תקשורת ומכשירים מכאניים (27% מהיצוא), תעשיית הכימיה (25% מהיצוא), אבנים יקרות (23% מהיצוא).
ביבוא: מינראלים 40% מהיבוא), אבנים יקרות (40% מהיבוא).