800 מפגשים עסקיים בביתן ישראל בתערוכת IBC

בתערוכת השידור והמדיה המובילה נערכו מפגשים עסקיים בין חברות ישראליות ובין בכירים בעולם בהם בכירי רשות השידור הסינית אשר יפעלו לקידום קשרים עסקיים ושיתופי פעולה טכנולוגיים עם חברות מישראל


00:00 ,15.09.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

בתערוכת השידור והמדיה המובילה נערכו מפגשים עסקיים בין חברות ישראליות ובין בכירים בעולם בהם בכירי רשות השידור הסינית אשר יפעלו לקידום קשרים עסקיים ושיתופי פעולה טכנולוגיים עם חברות מישראל
 
אמש ננעלה תערוכת השידור והמדיה המובילה IBC, אמסטרדם. במהלך ימי התערוכה התקיימו בביתן ישראל, בארגון מכון היצוא והנספחים המסחריים של משרד התמ"ת, כ-800 מפגשים עסקיים בין החברות הישראליות ובין בכירים מחברות, רשתות שידור ותאגידי מדיה מובילים בעולם ביניהם: רשת BBC, קבוצת UPC, דויטשה טלקום, טלקום איטליה, סוני, סמסונג, MTV דרום אפריקה, channel 4   ועוד.
 
ביומה השלישי של התערוכה התקיימה פגישה בין מנכ"ל מכון היצוא, אבי חפץ, לסגן יו"ר משרד התקשורת הסיני (SARFT), פרופ' דו בייקאן Du Baichuan הממונה על הרגולציה בכ-200 ערוצי הטלוויזיה, הרדיו ותעשיית הסרטים בסין. בפגישה הזמין פרופסור דו את מכון היצוא להקים ביתן ישראלי בתערוכת המדיה והשידור המובילה בסין CCBN, המתקיימת בחודש מרץ הקרוב, והבטיח לפעול לקידום יצירת קשרים עסקיים ושיתופי פעולה טכנולוגיים בין חברות ישראליות וסיניות בתחום הניו מדיה.
 
חפץ סיכם את ההשתתפות הישראלית בתערוכה ואמר כי במהלך כל ימי התערוכה נרשמה תנועה ערה של מבקרים שפקדו את הביתן הישראלי. "ישראל הצליחה להציג בעוצמה רבה ואפקטיבית את הטכנולוגיות החדשניות של חברות הניו מדיה הישראליות בפני חברות, רשתות השידור מפעילי הטלוויזיה ותאגידי המדיה המובילים בעולם". חפץ הוסיף כי להערכתו, כתוצאה מהפעילות השיווקית שנעשתה בביתן הישראלי יחתמו בשבועות הקרובים מספר חוזים עסקיים בין החברות הישראליות לגופים עימם נפגשו. יצוין כי היקף היצוא של ענף הניו מדיה מישראל הסתכם בשנת 2009 בכ-2 מיליארד דולר.
 
מנכ"ל מכון היצוא מסר כי בביתן ישראל הציגו השנה 23 חברות ישראליות ביניהן: פריים סנס, פליקאסט, zRRo, אורקה, אידיאומה, ADI , Channelot מקבוצת ראד, ScreenPeeks, PEERTV, בלוברד טיוי ,סלנו , טנגוטק, דיסקרטיקס, ברודטק, סינטק מדיה, TVINCI, קלטורה, פונטיס, רקאנה, סימבי, JustAd.TV Wavebreak, אקטוס דיגיטל. לאור הצלחת התצוגה הישראלית והביקוש הרב מצד חברות ישראליות נוספות להשתלב בביתן הישראלי בתערוכה בשנה הבאה, בכוונת המכון להגדיל את שטח התצוגה, ולהקימו במיקום מרכזי בתערוכה.
 
הביתן הלאומי בתערוכת IBC אורגן ונוהל על ידי מכון היצוא המקדם את פעילויות היצוא של חברות הניו מדיה הישראליות בחו"ל. עשרות חברות בתחום הניו מדיה מסתייעות בפעילויות המכון. מכון היצוא מסייע בהדרכה, שיווק, תערוכות, וכן באיתור הזדמנויות עסקיות וארגון מפגשים עסקיים עם גורמים עסקיים מחו"ל.