63% מהמנהלים מאמינים שהמשק יוצא בהדרגה מהמיתון

בסקר של 150 מנהלי שיווק מהחברות המובילות במשק, שנערך על ידי איגוד לשכות המסחר ושלוחת אוניברסיטת דרבי, עולה כי 63 אחוזים ממנהלי השיווק מאמינים שהמשק יוצא בהדרגה מהמיתון כבר בסוף 2003. 17 אחוזים מאמינים שהמיתון הקשה ימשך גם ב- 2004


00:00 ,11.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
71% מהמנהלים מעריכים שקידום מכירות ופירסום יסייעו לחברות לצאת מהמיתון

בסקר של 150 מנהלי שיווק מהחברות המובילות במשק, שנערך על ידי איגוד לשכות המסחר ושלוחת אוניברסיטת דרבי, עולה כי 63 אחוזים ממנהלי השיווק מאמינים שהמשק יוצא בהדרגה מהמיתון כבר בסוף 2003. 17 אחוזים מאמינים שהמיתון הקשה ימשך גם ב- 2004.

"נתונים אלו מהווים עדות ברורה לכך שיש להשתחרר מאווירת הדכדוך והדיכאון המאפיינת אנשי עסקים רבים מידי", אומר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ומוסיף כי "יש לפעול כבר עתה ליצירת אווירה שתסייע ליציאה מהמיתון ולמשיכת השקעות חדשות לישראל. לין מוסיף כי כל המאמצים שאותם עושה המשק יעלו בתוהו, אם לא יופסקו העיצומים של עובדי השירות הציבורי במוקדים המונופוליסטים כמו נמלי הים ונתב"ג. אבי ביתן, מנכ"ל דרבי, מעריך אף הוא שקיים "מצב רוח" חיובי יותר במשק ונשמעת אופטימיות זהירה לגבי הצפוי במשק ב- 2004.

מסקר עולה עוד כי 20 אחוזים מהמשתתפים מאמינים שרק במהלך המחצית השנייה של 2004 תרשם יציאה של ממש מהמיתון וגם זה כפוף למצב הפוליטי-מדיני. מנהלי השיווק מנו את האינתיפאדה ומדיניות השכר של ההסתדרות כסיבות המרכזיות המשפיעות כיום על המיתון במשק. 69 אחוזים מהמשתתפים בסקר מעריכים כי רגיעה ביטחונית תשפיע לחיוב על מצב המשק.

נתונים נוספים העולים מתוך הסקר מגלים כי 52 אחוזים ממנהלי השיווק מאמינים כי פשרות ושינוי במדיניות ההסתדרות במו"מ עם האוצר יביא לשיפור במצב הכלכלי במהלך 2004. משרד האוצר "זכה" לציון בינוני על תפקודו הנוכחי במשבר ו- 34% ממנהלי השיווק מעריכים שהאוצר אשם במצב המשק.

67 אחוזים ממנהלי השיווק מעריכים שקידום מכירות ופרסום יסייעו לחברות לצאת במהירות רבה יחסית מהמיתון במשק. 51 אחוזים מעריכים שגידול בתקציבי הפרסום יתרום ליציאה מהמיתון. 34 אחוזים רואים ביחסי הציבור את הכלי היעיל לקידום שיסייע ליציאה מהמיתון.

הסקר נערך עבור הפורום הישראלי לשיווק מיסודם של איגוד לשכות המסחר ושלוחת אוניברסיטת דרבי. חברי הפורום מנכ"לים,סמנכ"לים ומנהלי שיווק בכירים במשק יפגשו בועידת השיווק השנתית שתיערך ב- 17-18/12/03 במסגרת תערוכת אינטרמדייה בגן אורנים.