קבוצת דויטשה פוסט DHL: עלייה של 15.5% בהכנסות בשנת 2022

פרנק אפל, מנכ״ל DHL, זכה לדווח על הכנסות שיא של 94.4 מיליארד אירו לעומת הכנסות של 81.7 מיליארד יורו בשנת 2021. מר אפל, שעוזב בחודש מאי הקרוב לאחר 15 שנים כמנכ״ל הקבוצה, יוחלף על ידי יורשו, טוביאס מאייר


11:15 ,14.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

פרנק אפל, מנכ״ל DHL, זכה להכריז על ״תוצאות יוצאות דופן״ לשנת 2022 וזאת כאקורד סיום לכהונה של 15 שנה בראש הפירמידה של קבוצת הענק דויטשה פוסט DHL. אפל ציין כי הקבוצה מסתכלת קדימה באופטימיות וזאת למרות השלב החדש של צמיחה כלכלית חלשה יותר לתקופה הקרובה.

 

מר אפל, שעוזב בחודש מאי הקרוב לאחר 15 שנים כמנכ״ל הקבוצה, יוחלף על ידי יורשו,  טוביאס מאייר. אפל זכה לדווח על הכנסות שיא של 94.4 מיליארד אירו (99.6 מיליארד דולר), עלייה של 15.5% לעומת הכנסות של 81.7 מיליארד יורו בשנת 2021 בעוד שהרווח התפעולי היה 8.4 מיליארד אירו, עלייה לעומת 8 מיליארד אירו שנה קודם לכן. מתוכם, החטיבות הבינלאומיות של הקבוצה הניבו רווח תפעולי של 7.6 מיליארד אירו, עלייה של מיליארד אירו משנת 2021. אבל שולי הרווח התפעולי בקבוצה ירדו מ-9.8% ל-8.9%.

 

מר אפל אמר עם פרסום הדוחות כי ״הצלחנו להפגין חוסן ויכולת חדשנות בסביבה מאתגרת. הכיוון והאסטרטגיה שלנו נשארים על המסלול. אנחנו מודים לעובדים שלנו על מחויבות יוצאת הדופן בשנה מאתגרת״.

 

תעריפי הובלה גבוהים תרמו לעלייה בהכנסות וברווחים במחלקת השילוח הבינלאומי, עם מחזור שגדל ב-32% ל-30.2 מיליארד אירו, והרווח התפעולי עלה ב-77% ל-2.3 מיליארד אירו. אבל נפחי ההובלה באוויר וביבשה ירדו, ב-9.3% ו-4.8%, בהתאמה, בעוד שההובלה הימית צמחה ב-4.8%, אבל רק בגלל האינטגרציה של חברת Hillebrand. שיעור הרווח התפעולי בחטיבה הימית עמד על 7.6%.

 

DHL Express נהנתה מהכנסות של 27.6 מיליארד אירו, עלייה מ-24.2 מיליארד אירו, הודות ל״אמצעי תמחור, השפעות שער חליפין והגדלת היטלי הדלק״, כמו גם משלוחים כבדים יותר. אבל חלה ירידה במשלוחים הבינלאומיים המוגדרים בזמן, שנפגעו מעלויות גבוהות יותר והשפעות שליליות על שער החליפין. ה-EBIT ירד ב-4.6% ל-4 מיליארד יורו.

 

DHL Supply Chain נהנתה משיא של עסקים חדשים בגובה של 1.5 מיליארד אירו, עם הכנסות כוללות של 16.4 מיליארד אירו ורווח של 893 מיליון אירו. החטיבה אמרה שהיא ״תאיץ עוד יותר״ בתחום המסחר האלקטרוני בעקבות רכישת החברה ההולנדית Monta בשנה שעברה.

 

שתי החטיבות החלשות ביותר של הקבוצה, eCommerce Solutions ו-Post & Parcel Germany, ראו את ההכנסות כמעט קבועות וירדו, בהתאמה, ל-6.1 מיליארד יורו ו-16.8 מיליארד יורו.