פרידנזון נערכת ל״שער עולמי״

החברה קיימה הבוקר יום עיון מרשים לכ- 150 לקוחות באולם ״כליף״ ביפו. מנכ״ל הקבוצה, רמי פרידנזון חשף שלאחרונה השיקה הקבוצת את ״אשדוד טרמינל״ - מסוף רכבת הצמוד לנמל אשדוד. בהתייחסו למערכות המידע הלוגיסטיות, אמר: ״הידע הוא הכח ופה אנו חזקים יותר מאחרים״


13:46 ,01.03.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

נערכים למערכת המכס החדשה. חברת פרידנזון אירחה הבוקר כ- 150 לקוחות באולם ״כליף״ ביפו ביום עיון ייחודי שהתמקד במערכת ״שער עולמי״.

 

נזכיר כי מערכת ״שער עולמי״ הינה מערכת דור חדש של המכס המהווה מהפכה של ממש. מדובר במערכת מידע טכנולוגית חדשה המקיפה את כל הגורמים לאורך שרשרת האספקה שנועדה לייעל ולשפר את השירות ליבואנים מחד, אולם מחייבת אותם ואת סוכני המכס להיערך לסביבת עבודה דיגיטלית עם כל המשמעות בכך.

 

על פי הערכות של גורמים, ״שער עולמי״ תעלה לאוויר לקראת סוף שנת 2016 ולאור ההיערכות הנדרשת מצד סוכני המכס והיבואנים, הרימו בחברת פרידנזון את הכפפה וקיימו הבוקר יום עיון בו הוצגו התועלות והיתרונות של המערכת.

 

יום העיון נפתח בדברי ברכה של אסף פרידנזון, סמנכ״ל הפיתוח העסקי בחברה ולאחריו סקר באריכות יועץ ״שער עולמי״ מטעם רשות המסים, גדעון רצר, את תהליכי העבודה החדשים הצפויים במסגרת המערכת עם עלייתה לאוויר.

 

לאחריו עלה לדבר עמיר קרון, מנהל תחום גורם כלכלי מאושר במינהל המכס, שסקר בפני הנוכחים את היתרונות של ההצטרפות לתכנית ה- AEO. הוא חשף בפני הנוכחית גם את תכנית ״שירות הודעה מוקדמת״ שמקדם מינהל המכס שיציע ליבואן ולסוכן המכס שפועל עבורו לקבל מסר ממערכת המכס על כך שהמשלוח ממתין להתרה עוד בטרם קבלת מסר הזמינות למטען. שירות זה, עפ״י קרון, יאפשר להתארגן לוגיסטית מוקדם ככל האפשר לאסוף את המטען מיד עם קליטתו באתר האחסון.

 

רמי פרידנזון, מנכ״ל הקבוצה, נשא דברי סיכום. הוא שיבח את שיתוף הפעולה עם מינהל המכס וציין כי ״כל נושא ׳גורם כלכלי מאושר׳, פרוייקט ׳שער עולמי׳ ובכלל מערכות המידע, הוא ממש בנפשנו. אנו משקיעים בכל שנה חלק קבוע מהמחזור שלנו במערכות מידע ושיפור תהליכים״. 

 

הוא הוסיף: ״אנו כל הזמן משתנים, בהתאם לשוק ולדרישות הלקוחות. בשנים האחרונות הכנסנו שירותים חדשים ולאחרונה השקנו את מסוף ׳אשדוד טרמינל׳, בצמוד לנמל אשדוד - מסוף המתפרס על פני 110 דונם עם מסוף רכבת״. 

 

״פרידנזון שמה לעצמה למטרה להיות הגורם המוביל בישראל להובלה מטענים״, אמר מנכ״ל הקבוצה והוסיף: ״רכבת המטענים לא הייתה עד כה פקטור בהובלה היבשתית של המטענים בישראל. מצד שני, הצפיפות בכבישים בלתי נסבלת וקשה להשיג כח אדם ונהגים מקצועיים. כיום רכבת ישראל פורסת תשתיות גם מזרחה לכרמיאל ובעתיד לעמק בית שאן. זה מאפשר לנו להציע את שירותי הרכבת לכלל הגורמים במשק שמשנעים מטענים על כבישי הארץ. הייתי שמח לראות שחלק הולך וגדל של מטענים יוסט מהכביש לרכבת - הרכבת והמשאית הם גורם משלים של תעבורת המטענים בישראל. 

 

הוא חשף שכבר היום הקבוצה מובילה כמה מאות קרונות בשבוע והם משלבים עבור לקוחות לא קטנים הובלה אינטרמודלית (רכבת-משאית) עם לוגיסטיקה יותר מתוחכמת.

 

רמי פרידנזון סיכם: היתרון שלנו הוא השליטה במידע, בנכסים התפעוליים החוסן הכלכלי והמטריה הבינלאומית. הידע הוא הכח ופה אנו חזקים יותר מאחרים״.