חברת Flexport השיקה שירות שיתוף מכולות

שירות OceanMatch יאפשר לבעלי מטענים קטנים מנפח מכולה לעלות על מכולות בהן יש שטח מכולה זמין וליהנות מחיסכון של 35% בעלויות. פלקספורט: נגביל את מספר המשלחים שישתמשו במכולה אחת לשלושה בלבד


12:58 ,31.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת השילוח הדיגיטלית Flexport, אשר גייסה לאחרונה סכום של 1 מיליארד דולר ממשקיעים, השיקה שירות חדש במסגרתו משלחים לא יצטרכו עוד להתמודד עם הבחירה בין משלוח של מכולה מלאה LCL או משלוח של פחות ממכולה FCL. לטענת החברה,  המשמעות היא כי משלחים בעלי משלוח של פחות ממכולה (LCL) יקבלו שירות כמו משלחים בעלי משלוח של מכולה מלאה (FCL).

 

החברה, אשר משרדיה הראשיים נמצאים בסן-פרנסיסקו, חשפה השבוע את שירות OceanMatch, אשר תואר כ״הצעת קונסולידציה ימית המבוססת על נתונים המזהים שטח מכולה זמין במשלוחים תואמים ו׳משדכת׳ ביניהם על מנת לחסוך למשתמשי השירות זמן וכסף״.

 

עם קבלת נתוני המשלוח בשלב התמחור שירות Flexport OceanMatch מחשב את משקל ונפח המטען ובודק האם ניתן לטעון אותו במכולה עם משלוחים נוספים של Flexport ובכך חוסך למשלחים את עלות הזמנת ה-FCL.

 

לדברי החברה, המשמעות היא כי המשלחים ימשיכו ליהנות מיתרונות השילוח של FCL שהם טרנזיט טיים מהיר וסיכון מפוחת לעיכובים, אך ייהנו בנוסף מעלות משלוח נמוכה של LCL. החברה הוסיפה כי משלוחים שיימצאו זכאים לשימוש של שירות Ocean Match יוכלו ליהנות מחיסכון בעלויות של עד 35%.

 

רם סידרת׳, סגן נשיא של קונסולידציות ימיות ​​בפלקספורט, הוסיף: ״המשלחים תמיד היו צריכים לבחור בין מקצב השינוע לבין ניצולת המכולות. אם בחרת לרכוש בכמויות קטנות יותר, או אם המפעל שלך לא הספיק לייצר מלאי בזמן למלא את המכולה, לא היתה לך ברירה אלא להקריב את ניצולת המכולה ולשלוח מכולה ריקה חלקית כדי לא להסתכן בשיבוש שרשרת האספקה שלך. שירות OceanMatch מאפשר ללקוחות Flexport למקסם את יכולות השילוח הן בתחום המהירות והיעילות, כאשר מה שתורם לכך בעיקר זה המידע שיש לנו״.

 

במקום שבו משלחים בינ״ל אחרים מסתכלים על המשלוח כעל מכולת 20 או 40 רגל, הנתונים שלנו מספרים לנו שזה אלף זוגות נעליים ומאה זוגות של אופני הרים. התובנה הזאת מאפשרת לנו לעשות יותר עבור משלוחי הלקוחות שלנו ועבור סדרי עדיפויות לאורך שרשרת האספקה

ראיין פיטרסון, מייסד ומנכ״ל Flexport

 

החברה טוענת כי מחקר שביצעה מצא כי ניצולת מכולה ממוצעת עומד על 65% בלבד. יחד עם זאת, החברה מציינת כי היא תגביל את מספר המשלחים שישתמשו במכולה אחת לשלושה בלבד.

 

מייסד Flexport ומנכ״ל החברה, ראיין פיטרסון, הוסיף: ״המטרה החשובה ביותר של הגישה הטכנולוגית של Flexport למשלוח היא שאנחנו פותחים הזדמנויות חדשות ללקוחות שלנו. לכן אנחנו עושים השקעות משמעותיות בטכנולוגיה, תשתיות ומומחיות. השקת שירות OceanMatch היא דוגמה מרכזית כיצד תרומתה של מערכת ההפעלה שלנו עבור הסחר העולמי מתעוררת לחיים.

 

״במקום שבו משלחים בינ״ל אחרים מסתכלים על המשלוח כעל מכולת 20 או 40 רגל, הנתונים שלנו מספרים לנו שזה אלף זוגות נעליים ומאה זוגות של אופני הרים. התובנה הזאת מאפשרת לנו לעשות יותר עבור משלוחי הלקוחות שלנו ועבור סדרי עדיפויות לאורך שרשרת האספקה״, הוסיף פיטרסון.