הסתיים המחזור הראשון של DHL Expertise

25 אנשי מקצוע בתחום השילוח הבינלאומי סיימו לאחרונה קורס מקצועי ומקיף שנערך ביוזמת DHL אקספרס


11:17 ,05.10.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

 

 

25 מקצוענים בתחום השילוח הבינלאומי סיימו לאחרונה את המחזור הראשון של DHL Expertise, קורס ייחודי מסוגו בישראל, שמיועד לאנשי מקצוע בתחום היבוא והיצוא, ורוצים לדעת יותר.

 

הקורס, שכלל שישה מפגשים שבועיים בביתDHL  באיירפורט סיטי, מכסה את כל הנושאים הרלוונטיים ליצואן וליבואן הישראלי, בדגש על היבוא ועל ההיבט המעשי מתוך היכרות רבת שנים עם המכס ודרישותיו. לצד מומחי DHL, הרצו בקורס אנשי מקצוע מובילים בתחומם, כמו ברי פינטוב וסידני אמיר. הבוגרים קיבלו תעודת הסמכה מטעם DHL אקספרס.

 

מנכ"ל DHL אקספרס ישראל יאיר ביטון: "בתור החברה המובילה את תחום הייבוא בישראל, זיהינו צורך אמיתי מהשטח להעמקת הידע המקצועי בנושא. בסופו של דבר, אין פה סודות ואנחנו שמחים לחלוק את הידע שלנו עם הלקוחות. עד עכשיו עשינו זאת באופן פרטני, כמענה לבעיות ספציפיות, אבל הרגשנו שעדיף למסד את זה במסגרת קורס מקצועי מקיף. הנחיצות הרבה של הקורס הוכחה כאשר תוך כמה ימים מהפרסום התמלאה רשימת המשתתפים".

 

תוכנית הקורס גובשה לאחר בחינה מקיפה של התקלות הנפוצות. התוכנית יועדה  למי שכבר עוסק בתחום ומעוניין להרחיב את הידע שלו. מספר שמעון מימרון, מנהל רכש בשרין טכנולוגיות, המייצרת מיכשור ייעודי לענף אבני החן: "למרות שאני כבר 20 שנה בתחום, הקורס חידש לי הרבה בזכות ההתמקדות בפרקטיקה וניתוח מקרים אמיתיים. למדנו בפרוטרוט נושאים רלוונטיים, כמו תערוכות ויצוא מוחזר, ובסוף כל מפגש בוצע מבדק שווידא שכל החומר נקלט והובן. בקורס למדנו והבנו שרשויות המכס לצידינו. הידע הנרכש סייע לנו לעבוד בצורה ברורה ופשוטה, עד כדי מזעור כל תקלה. זה פשוט עובד".

 

"רוב העיכובים בייבוא וגם בייצוא נובעים מבעיות בניירת המשלוח, כשאת רובם ניתן למנוע באמצעות היערכות נכונה מראש", מסבירה סיגל חלויה, מדריכה ראשית בקורס ומי שעוסקת כבר 22 שנים בנושאי יצוא, יבוא ומכס ב- DHLאקספרס, "למרות שהגורם לעיכוב הוא המכס, הלקוח רואה בנו את הכתובת ומצפה שנפתור את הבעיה בהקדם האפשרי. זה מחייב אותנו לפעול תחת לחץ ובינתיים המשלוח מתעכב והלקוח מתוסכל. הקורס הזה נועד לחדד את מכלול הנושאים הקשורים למכס תוך ירידה לפרטים – כי זה מה שעושה את ההבדל".

 

מסכם יגאל תבל, מנהל רכש וייבוא בחברת עמוס גזית, יבואנית ציוד בטיחות וציוד רפואי: "הקורס בהחלט פקח לי את העיניים ואני אומר זאת בתור מי שעוסק בתפעול ושרשרת האספקה מאז 1997. המידע הממוקד תורם מאוד להתנהלות השוטפת, וכבר יישמתי דברים שלמדתי בנושאי סיווגים, שחסכו עלויות ומנעו עיכובים. יש לי רק שבחים לרמה המקצועית של הקורס וניכר שהושקעה מחשבה רבה בבחירת הנושאים ובדרך העברתם בצורה חווייתית ולא שגרתית. אני ממליץ בחום על הקורס לכל מי שעוסק בתחום, גם כדי לחסוך בהוצאות וגם כדי למנוע עיכובים ודאגות".

 

פתיחת הקורס נפלה על תחילתו של מבצע "צוק איתן", אך DHL אקספרס החליטה לפתוח את הקורס כמתוכנן, בדיוק כפי שלא ביטלה אף טיסה במהלך המבצע, גם כאשר כל חברות התעופה והבלדרות, למעט אל על, השביתו את פעילותן. "המשכנו לעבוד כרגיל, כי זו המחויבות שלנו ללקוחותינו וזו גם הרוח שאנחנו מאמינים בה כישראלים", מדגיש המנכ"ל יאיר ביטון, "אני גאה לציין שקיבלנו את מלוא האמון והתמיכה של DHL העולמית".

 

ב-DHL אקספרס מציינים שהמחזור הבא נפתח מיד לאחר החגים וההרשמה מתחילה בימים אלה.