הסופה הטרופית אידה, שהיכתה בלואיזיאנה ביום ראשון שעבר כהוריקן בקטגוריה 4, הובילה לסגירת נמלים, עצירה של פעילות הרכבות והיא בעלת השפעות ארוכות טווח על הייצור והאספקה באזור - בעיקר בתחום הפקת הדלקים.
פעילות המטען בנמל ניו אורלינס מושבתת לחלוטין החל מיום שני, כולל מסופי מכולות ומטען כללי. שערי הצפה ופעילות הרכבות סגורים גם הם. המסופים הדרומיים של נורפולק בניו אורלינס סגורים, והלקוחות קיבלו הודעה מחברת הרכבת לפיה ״לקוחות עם משלוחים המיועדים לאזור הפגוע הזה או דרכו צריכים לצפות לעיכובים של עד 48 - 72 שעות״.
המינהל הבטיחותי של הובלת המטענים פירסם הודעת חירום עבור מדינות אלבמה, ארקנסו, לואיזיאנה, מיסיסיפי, טנסי וטקסס עבור משאיות ונהגים המובילים ציוד חירום, דלק ואנשים במדינות. מפעלים כמו Dow, אקסון מוביל ו-Shell סגרו חלקים נרחבים של המפעלים ובתי הזיקוק לקראת פגיעת הסופה.
נציין כי נמל ניו אורלינס הינו קשר חיוני לשרשרת האספקה החקלאית של ארה״ב וכי כ-65% מהייצוא שעובר בנמל הינו תוצרת חקלאית אמריקאית. גם קפה הינו אחד ממוצרי היבוא הבולטים אשר עוברים בנמל ניו אורלינס.
המחסור שמורגש כבר עתה במשאיות ובנהגים יורגש אף יותר לאור העובדה שמשאיות ונהגים רבים יופנו לטובת מאמצי החילוץ והעברת אספקה לאזור מוכה האסון. הדבר צפוי להוביל לעליית מחירים בתעריפי ההובלה. כמו כן, יש לצפות לעיכוב בקבלת מטענים וסחורות.