אסמבריקס הישראלית ובואינג מרחיבות השת״פ בתחום הדפסת תלת מימד

במסגרת הסכם רכש הגומלין ושיתוף הפעולה מול הרשפ״ת ביצעה החברה בשנת 2021 רכש גומלין בסך כ-300 מיליון דולר בהתקשרות עם 11 חברות ישראליות. סגן נשיא בואינג דיפנס ישראל: החברה זקוקה לפלטפורמה של אסמבריקס כדי לתקשר בין כ-200 מדפסות הפרוסות במעל 20 אתרים בארה״ב


13:28 ,06.10.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

בואינג והחברה הישראלית אסמבריקס (Assembrix Ltd) הודיעו על חתימת הסכם לפיתוח של פלטפורמה מהמתקדמות והמאובטחות בעולם לייצור חלקים בהדפסה תלת מימד. ההסכם בין בואינג לחברה הישראלית, מרחיב את השותפות בין שתי החברות, ויתמקד בשילוב התוכנה שפותחה על ידי אסמבריקס במערכות הייצור של בואינג וספקיה ברחבי העולם על ידי מדפסות תלת מימד.

 

ההסכם שנחתם במסגרת הסכם שיתוף הפעולה התעשייתי בין בואינג לרשות לשיתוף פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה והתעשייה (הרשפ״ת) שאף סייעה לחיבור בין החברות, הוא המשך להסכם קודם שנחתם לפני מספר שנים עם אסמבריקס ומאפשר לתאגיד בואינג לנהל ולהגן על הקניין הרוחני של החברה אשר חשוף לספקים בשלבי הייצור השונים.

 

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: שיתופי פעולה ועסקאות של גופים ישראלים עם חברות זרות, חייבים לכלול תנאי התקשרות עם התעשייה בישראל, כדי לעודד רכש כחול לבן, וזאת כדי לעודד צמיחת הכלכלה והתעשייה בכלל ובפריפריה בפרט. ההתעקשות על רכש גומלין מול חברות בינלאומיות ובכללן בואינג, מסייעת באופן ישיר לפיתוח ההון האנושי וליצירת עשרות אלפי מקומות תעסוקה, ומכאן חשיבותה״.

 

ליאור פולאק מנכ״ל אסמבריקס ציין: ״אנו נרגשים להרחיב ולהעמיק את השותפות שלנו עם שחקן מרכזי כמו בואינג, ורואים חשיבות רבה להמשך שיתוף הפעולה הזה לטובת תעשיות שונות המאמצות את הטכנולוגיה. הרוח היזמית והגישה לחדשנות מצד שתי החברות יוצרת תרומה אדירה ליצור מתקדם בתלת מימד ברחבי העולם״.

 

אבי ברבר סגן נשיא בואינג דיפנס בישראל: ״ההשקעות של בואינג בחברת אסמבריקס נשענות על הטכנולוגיה העילית שפותחה. ההסכם עם אסמבריקס הוא שינוי באסטרטגיה של בואינג לשיתוף פעולה עם חברות קטנות ובינוניות ולא רק חברות גדולות כפי שהיה בעבר. בואינג מרחיבה את השימוש בהדפסת תלת מימד והדפיסה מעל 70,000 חלקי מטוסים אזרחים, צבאיים, משגרי טילים, תחנת החלל ומערכות חלל חדשות. החברה זקוקה לפלטפורמה של אסמבריקס כדי לתקשר בין כ-200 מדפסות הפרוסות במעל 20 אתרים בארה״ב ובעולם. זאת כדי לשפר את איכות המוצרים, להקטין עלויות ולייעל את שרשרת האספקה״.

 

ינון אלרועי, משנה למנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה ומנהל הרשפ״ת (בפועל): ״אנו גאים מאוד לראות את שיתוף הפעולה הזה, בו לקחה חלק הרשפ״ת שפועלת לעודד רכש והשקעות של חברות בינלאומיות מובילות בחברות ישראליות בעלות חדשנות טכנולוגית. שת״פ כזה מביא ערך מוסף רב לשתי החברות, ומהווה דוגמה מצוינת לחשיבות, ליתרונות ולהזדמנויות העסקיות המונגשות לתעשייה הישראלית ולחברות זרות הפועלות במסגרת הסכמי רכש הגומלין״.

 

אסמבריקס פיתחה פלטפורמה מבוססת ענן, אשר יוצרת וירטואליזציה מלאה לתהליך של יצור מרחוק במדפסות תלת ממדיות.  פלטפורמת ה-Virtual Manufacturing Space ("VMS") שלה מאפשרת תהליך ייצור פשוט, יעיל ומאובטח יותר על ידי שליטה מרחוק בתהליך ההדפסה החל מהתכנון ועד הדפסת החלק הפיזי. הפלטפורמה שפותחה על ידי החברה מאפשרת לשלוט במדפסות הנמצאות בבעלות לקוחות או כאלה אשר נמצאות בבעלות ספקים, ולנהל בצורה אוטומטית ומאובטחת את תהליך היצור תוך ניצול אופטימלי של המשאבים. הפלטפורמה של אסמבריקס כוללת התממשקות מלאה למספר יצרני מדפסות תלת ממד מובילות בעולם המאפשרות ללקוחותיה ליצור רשת ספקים וירטואליים ברחבי העולם.