אשקלון: 8 דונם ללוגיסטיקה נמכרו ב-33 מיליון שקל

אפי קפיטל נדל״ן רכשה קרקע ללוגיסטיקה באשקלון ב-33 מיליון שקל. המחיר משקף עלייה של 94% בעלויות הקרקע באשקלון והבנייה צפויה להתחיל בעוד כשנה וחצי


14:30 ,15.11.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אפי קפיטל נדל״ן רכשה מחברה פרטית מגרש בגודל של 8 וחצי דונם באשקלון עם זכויות בנייה של 22 אלף מ"ר לטובת לוגיסטיקה, תעסוקה ומסחר בעלות של 33 מיליון שקל. ההשקעה המוערכת בפרויקט נאמדת בכ-115 מיליון שקל. המצב הסטטוטורי של המגרש נמצא בשלבי תכנון וקבלת היתר. הבנייה צפויה להתחיל בעוד כשנה וחצי.

 

לפי דוח נת״מ לחציון הראשון של 2021 מחיר דונם בייעוד לוגיסטיקה ותעסוקה באשקלון עמד על כ-2 מיליון שקלים. העסקה הנוכחית משקפת כ-3.8 מיליון שקלים לדונם, גידול בשיעור של כ-94% בפחות מחצי שנה. הדבר מוכיח כי מחירי הקרקעות ללוגיסטיקה ואחסנה ממשיכים לעלות בקצב מסחרר גם בפריפריה.

 

עידו קינאר, סמנכ״ל הנדסה באפי קפיטל מציין: ״רכישת המגרש באשקלון היא דריסת רגל נוספת של החברה בתחום הנדל״ן המניב. לאור עליית הסחר המקוון בשנים האחרונות ובעיקר בעקבות השפעת הקורונה על רכישות אונליין, נוצר ביקוש למרלו״גים ושטחי אחסנה בסמיכות למרכזי אוכלוסייה גדולים. חברות השילוח והלוגיסטיקה מחפשות לספק פתרונות last mile לצרכני הקצה ולכן מרחיבות את שירותיהם באמצעות אותם מרכזים לוגיסטיים. אנו מעריכים כי הביקוש לכך ימשיך ויעלה בייחוד באשקלון שאוכלוסייתה צפויה לצמוח בכ-20% בשנים הקרובות״.