פרידנזון תפעיל את מסוף המטענים של הרכבת בעורף נמל אשדוד

הקבוצה זכתה במכרז של חנ"י, כולל שימוש בשטח הלוגיסטי הצמוד, לתקופה של 15 שנה, עם אפשרות להארכתו ל-10 שנים נוספות


13:58 ,12.08.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הלוגיסטיקה פרידנזון זכתה במכרז שהוציאה חברת נמלי ישראל (חנ"י) להפעלת מסוף רכבת ציבורי למטענים  ולשימוש בשטח לוגיסטי הצמוד לו בעורף נמל אשדוד.

 

מדובר בשטח כולל של כ-110 דונם. על פי הודעת החברה לבורסה ולרשות לניירות ערך, בתמורה להרשאה תשלם פרידנזון לחנ"י דמי הרשאה שנתיים בסך 96 שקל למטר בתוספת מע"מ.

 

תקופת הזיכיון להפעלת המסוף היא ל-15 שנים, כשלחנ"י זכות להאריך את תקופת ההרשאה בתקופות נוספות, שלא תעלינה על 10 שנים.

 

ההתקשרות בהסכם עם חנ"י כפופה להתקשרות של חנ"י בהסכם עם הרכבת ולאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

 

מנכ"ל קבוצת פרידנזון רמי פרידנזון: "אנחנו, בניגוד למפעילי המסופים הקלאסיים, ספקי שירות לוגיסטיים. בתוך ההגדרה הזו אנו עובדים בכמה חטיבות, שמקיפות את רוב האלמנטים עבור שרשרת האספקה, כשלמעשה, אחת החוליות החסרות לנו זה התחום של מסוף מכולות.

 

"למסוף הספציפי הזה יש שני אלמנטים מרכזיים: מיקומו והחשיבות שהוא מהווה נכס אסטרטגי, ולא רק אלמנט תפעולי. המסוף יושב על קו רכבת מטענים ונמל, ומהווה למעשה חצר מכולות, שהיא  בדרך כלל הארכה של נמל. המהלך הזה ישרת את החזון הלוגיסטי שלנו, שכבר קורם עור וגידים ומתחבר לתשתיות שמדינת ישראל הולכת אליהן  – פיתוח נמלים, פיתוח רכבות והקמת חטיבת מטענים ברכבת.

 

"החשיבה שלנו היא תמיד לטווח ארוך. אין לי ספק שההצלחה שלנו בפרויקט הזה תהיה מושתת על שיתוף פעולה הדוק בין כל הגורמים הרלוונטיים – הלקוחות, נמל אשדוד, הרכבת, המכס, מה שישרת בסופו של דבר את הציבור. הסטטיסטיקה מוכיחה שכאשר יש לך מוצר שהוא טוב, יעיל וחכם, הקבלן מרוויח, אבל גם הציבור מרוויח ממנו.

 

"אני לא מאמין בעסקים קצרי-טווח והאסטרטגיה היא תמיד ארוכת-טווח. אנחנו רואים לאיפה הולך העתיד ולאיפה הולך ענף הלוגיסטיקה בעולם, ועם המסוף הזה אני שם. זה אחר מאבני הדרך המרכזיים בתפיסה האסטרטגית של קבוצת פרידנזון בתחום הלוגיסטיקה: כל פעילות שיש לנו היום - ואנחנו רואים את זה במספרים - אינה עומדת לבד. ככל שעובר הזמן, הפעילויות שלנו משלימות אחת את השנייה. היות ואנחנו רואים את העסקים שלנו בראייה הוליסטית. אין חטיבה אחת שעומדת לבדה".

 

מחנ"י נמסר: "בחברת נמלי ישראל הביעו שביעות רצון מתוצאות המכרז. המיזם הוא נדבך חשוב בפעילות החברה לפיתוח הנמלים, לייעול שינוע המטענים ולקיצור השרשרת הלוגיסטית".

 

מחברת רכבת ישראל לא נמסרה תגובה לדברים.