חברת אמזון נכנסת לתחום ההפצה והשילוח הבינלאומי

החברה חכרה מטוסים ומשאיות שיפיצו את מוצרי החברה ללקוחות ואף פתחה לאחרונה חברת שילוח ימי בשם "אמזון צ'יינה"


11:38 ,27.09.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת אמזון שהוקמה בשנת 1994 והחלה את דרכה במכירת ספרים באינטרנט טרפה בזמנו את הקלפים בשוק הספרים בארה"ב, ולימדה את רשתות הספרים הידועות והמוכרות שנחו על זרי הדפנה שיעור אחד או שניים על טכנולוגיה, מכירות ושירות לקוחות. כיום, גם אלו שלא רוכשים ספרים מכירים היטב את חברת אמזון שזכתה כבר מזמן לתואר "החנות המקוונת הגדולה בעולם" ונכנסים לאתר שלה על מנת לרכוש מגוון עצום של מוצרים. כיום, אחרי שאמזון כבר מודעת להיותה אחת מחברות הלוגיסטיקה המובילות בעולם עם מחסנים לוגיסטיים ענקיים ועם אוטומציה מתקדמת ביותר - נראה שהיא עומדת לטרוף מחדש את הקלפים בשוק השילוח הבינלאומי.

 

המהלכים הפומביים של החברה לעבר היותה מפיצה עצמאית של מוצריה החלו ב-9 בנובמבר 2015 עת נרשמה בנציבות הפדרלית הימית של ארה"ב – סוכנות ממשלתית המפקחת על התעבורה הימית הבינלאומית בארה"ב - חברה לשילוח ימי תחת השם המסחרי Amazon China. לטענת מומחים, המהלך מעיד על כך שאמזון מתכוונת להפעיל שירותי שילוח למטענים שינועו על אניות בקו סין – ארה"ב, מהלך שיעניק לה גישה ושליטה בלתי אמצעית מהיצרנים בסין היישר ללקוחותיה בארה"ב. הדבר גם יחסוך עלויות הובלה ואף יאפשר לה – אם תהיה מעוניינת בכך – לספק בשלב מאוחר יותר שירותי לוגיסטיקה צד שלישי לתעשיות אחרות. הסטטוס החדש של אמזון כחברה המבצעת שירותי שילוח בים מעניק לה למעשה דריסת רגל בשוק שמגלגל מדי שנה כ-350 מיליארד דולר.

 

אלא שזהו רק חלק אחד בתוכנית ההשתלטות של אמזון. מהלך פומבי נוסף התרחש ב-9 במרץ השנה כאשר החברה הודיעה על חתימת חוזה לחכירה של מטוסי מטען של בואינג לתקופה של בין 5 ל-7 שנים. חמישה חודשים לאחר מכן, ב-4 באוגוסט, החברה חשפה לעולם את Amazon One והודיעה כי זהו המטוס הממותג הראשון מבין 40 מטוסי בואינג שנחכרו על ידי החברה וייכנסו לשירות הובלה אווירית בתוך ארה"ב בשנים הקרובות - 20 מהם מדגם 767-300 ו-20 נוספים מדגם 767. את המטוסים תפעלנה חברות אטלס אייר ו-ATSG, שנבחרו כספקיות השירותים של אמזון בתחום זה. מדובר בנתון מדהים לכל הדעות בהתחשב בכך שחברת FedEx מפעילה 31 מטוסי בואינג 767. אמזון בישרה כי המטוס יסייע בהגדלת נפח החבילות המוטסות ללקוחות הפרימיום של החברה - לקוחות אשר זכאים מתוקף היותם חברי פרימיום לקבל את המוצר שרכשו תוך 48 שעות ללא תוספת תשלום.

 

בנוסף, החברה רכשה 4,000 טריילרים ממותגים שיופעלו על ידי חברות משאיות פרטיות שתספקנה לחברה גם נהגים, וזאת על מנת להוסיף קיבולת לרשת ההובלה היבשתית שלה. משאיות הענק הללו לא יגיעו עם חבילות לפתח ביתו של הלקוח אלא ינועו בין מרכזי ההפצה למרכזי המיון של החברה ויזיזו מוצרים על פי הדרישה. יש הטוענים כי משאיות אלו ישמשו בעצמם כמיני-מרכז הפצה. במקביל לכך, החברה הקימה בשנה שעברה את רשתAmazon Flex  המורכבת מנהגים להשכרה לפי דרישה.

 

את הכתבה המלאה על אמזון ניתן לקרוא בגיליון ספטמבר של מגזין PORT2PORT