איגוד טאפ״א: צפויה עלייה בגניבות המטענים

במהלך מרץ –אפריל – מאי דווח על כ-400 גניבות מטען באיזור EMEA, ירידה חדה לעומת התקופה המקבילה אשתקד עם כ-2,500 גניבות, וזאת בשל הסגר שהוטל במדינות רבות. הצפי: צפויה עלייה משמעותית במספר הגניבות


13:36 ,03.06.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד ההגנה על הנכסים המשונעים (TAPA) מהזהיר מפני עלייה צפויה בגניבות המטען, וזאת לאור ההקלות שנעשות לאחרונה ברחבי אירופה והמזרח התיכון בעקבות נגיף הקורונה.

 

מאיגוד טאפ״א נמסר כי למרות שאוכלוסיות רבות נשארו בבית כדי לסייע במניעת התפשטות הנגיף, שירות המידע על אירועים של האיגוד (IIS) דיווח ​​על יותר מ-400 גניבות של מוצרים משרשראות אספקה ב-37 מדינות באזור EMEA בין 1 במרץ ועד 27 במאי בשווי של 16.4 מיליון יורו. נציין כי בהשוואה לתקופה המקבילה מדובר בירידה חדה שכן במהלך החודשים הראשונים של 2019 דווח על כ-2,500 גניבות מטען.

 

במהלך חודש אפריל 2020 תיעדה TAPA סדרה של הפסדים בני שבע ספרות, כולל גניבות של 2 מיליון מסיכות פנים בספרד, ציוד ספורט בבריטניה וטלפונים ניידים בקניה.

 

נציין כי בשנת 2019 רשמה IIS כ-8,548 דיווחים על גניבות מטען ב-48 מדינות ברחבי אזור EMEA - המספר הגבוה ביותר בתולדות 23 השנים של פעילות טאפ״א ועלייה של 114.7% בהשוואה לשנת 2018.

 

תורסטן נוימן, נשיא ומנכ״ל TAPA באזור EMEA, ציין כי הוא מצפה לעלייה משמעותית בפעילות הפלילית בתחום שרשרת האספקה. ״גניבת מטענים היא תופעה שמתרחשת 24/7 במשך 365 ימות השנה, אך התפרצות Covid-19 והסגר שנכפה על ידי ממשלות ברחבי אזור EMEA שיבשה קשות את פעילותם של קבוצות פשע מאורגנות וגנבי מטען אופורטוניסטים״.

 

ב- TAPA נמסר כי קיים סיכון צומח לעסקים עקב עיוותים בשרשראות האספקה ​​אשר טרם  חזרו לפעילות רגילה, למשל: מעבר לשימוש ברכבת טוו קצר בין סין לאירופה, בגלל פחות יכולת אוויר וים או תעריפי הובלה אוויריים מוגזמים; מעבר מטיסות מטען לשכר; או אניות שלא פוקדות את כל הנמלים.

 

התוצאה של שינויים אלה היא שמשלוחים רבים עוברים בדרכים לא מוכרות ובאמצעות מרכזים ופלטפורמות שונות בהן סיכונים עשויים שלא להיות ידועים, ושם זמני המעבר עשויים להיות ארוכים יותר.

 

נוימן הוסיף כי ״קבוצות פשע מאורגנות בפרט יחפשו לפצות על ׳הכנסות׳ שאבדו במהלך הסגר וזה עשוי להוביל לסיכונים גדולים בהרבה לתעשיית התובלה והלוגיסטיקה, עם משאיות והובלה יבשתית שנותרו הפגיעות ביותר להתקפה״.