שרת הסחר של סווזילנד תבקר בישראל

שרת הסחר של המדינה הדרום אפריקאית הקטנה תגיע בחודש הבא לביקור בישראל עם משלחת בכירים מהמדינה, במסגרתו תיפגש עם שר התמ"ת שלום שמחון ותבקר בחברות הפעילות ביבשת אפריקה


00:00 ,14.04.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

שרת הסחר של סווזילנד, Jabulile Mashwama, תבקר בסוף החודש בישראל בראש משלחת של בכירים ובניהם מזכ"ל COMESA, האחראי על תחום התקשורת בסווזילנד ויועץ הנשיא.

ממשרד התמ"ת נמסר כי, במסגרת הביקור המשלחת תיפגש עם שר התמ"ת שלום שמחון, מנכ"ל מתימו"פ, מישל היברט. כמו כן, המשלחת תבקר בחממה טכנולוגיות, בטכניון ותפגוש חברות הפעילות ביבשת אפריקה.

הנספח המסחרי בדרום אפריקה, אור פרל, מציין כי סווזילנד היא מדינה קטנה, ללא גישה לים. "כ-70% מהאוכלוסייה עוסקת בחקלאות. המגזר היצרני לייצוא, הורכב עד לאחרונה בעיקר מתעשיית הסוכר וממכבשי עץ לתעשיית הנייר. תעשיית מכבשי העץ נסגרה ב-2010 ומאז מרבית הייצוא הוא הסוכר. חשיבותה של תעשיית המכרות הולכת ופוחתת בשנים האחרונות, כאשר המכרות היחידים הם של פחם ואבן".

עוד ציין כי, "דרום אפריקה מקיפה כמעט את כל סווזילנד, והמדינה תלויה בה מאד. 90% מהייבוא לסווזילנד מגיע מדרום אפריקה, ו-60% מהייצוא נשלח אליה. גם המטבע של סווזילנד צמוד לראנד הדרום אפריקאי, על כל המשתמע מכך לגבי המדיניות המוניטארית. הממשלה תלויה מאוד בדמי המכס שהיא מקבלת מאיגוד המכס של דרא"פ (SACU)".

רקע ונתוני סחר

ממשרד התמ"ת נמסר עוד כי, השוק המשותף של מזרח ודרום אפריקה, הוא אזור סחר חופשי בו חברות 19 מדינות במזרח ודרום היבשת עם אוכלוסיה של 430 מיליון איש, מלוב ועד זימבבואה. התאגדות COMESA הוקמה בדצמבר 1994, והחליפה את אזור הסחר המועדף שהיה קיים באזור מאז 1981.

המדינות החברות: מצריים, לוב, סודן, אריתריאה, ג'יבוטי, אתיופיה, קניה, אוגנדה, בורונדי, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (DRC), זמביה, מלאווי, זימבבואה, סווזילנד, רואנדה, מדגסקר, מאוריציוס, איי קומורו, איי סיישל. היקף הייבוא השנתי למדינות השוק היה ב-2008 כ- 15 מיליארד דולר, והייצוא באותה שנה עמד על כ-157 מיליארד דולר.