רופין: סמינר שני בלוגיסטיקה ומערכות ימיות הסתיים בהצלחה

במרכז האקדמי רופין התקיים סמינר בנושא לוגיסטיקה ומערכות ימיות שכלל כ-80 שעות במתכונת שני קורסים אקדמיים בהנחיית ד"ר יורם זבה וד"ר אריה סחיש. בסמינר השתתפו 23 מנהלים מתחומי הנמלים, הספנות, השילוח הבינ"ל והתעשיה


00:00 ,31.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

הסמינר המתקדם השני בלוגיסטיקה ומערכות ימיות של המרכז האקדמי רופין, ב-26 למאי 2011 הסתיים בהצלחה רבה.

מהמרכז האקדמי רופין נמסר כי, הסמינר כלל תכנית לימודים ראשונית ויחידה מסוגה בישראל, המשלבת את ענפי הלוגיסטיקה עם המערכות הימיות כספנות, נמלים וממשקיהם בים וביבשה. פעילויות אלו הינן מרכיב אסטרטגי בצמיחתן הכלכלית של כל המדינות בעולם, ובמיוחד בישראל עם מיקומה הגיאוגרפי המיוחד ושאיפותיה לשלב את כלכלתה עם כל מדינה על פני כדור הארץ.

הסמינר, מהווה את אחד המרכיבים בתפישתה המתקדמת של רופין להרחיב ולהעמיק את תחומי הידע לנושאי לוגיסטיקה גלובלית בדגש על אחד ממרכיביה החשובים ביותר, דהיינו הלוגיסטיקה הימית. בשנה הבאה צפויה להיפתח תוכנית לימודים לתואר שני בתחום זה זאת בנוסף למסלול לימודים לתואר ראשון במסגרת לימודי הכלכלה והמינהל, מנהל עסקים והנדסת תעשייה. תפישתם של הנהלת רופין בכלל ובית הספר לכלכלה ומינהל עסקים ובית הספר להנדסה בפרט היא לתת דגש ללימודי הלוגיסטיקה והים כזירת פעילות כלכלית חשובה במדינת ישראל.

עוד נמסר כי, השתתפו בסמינר 23 מנהלים מתחומי הנמלים, הספנות, השילוח הבינ"ל והתעשיה. מרכז הסמינר, ד"ר אריה סחיש, מציין כי "מטרת הסמינר העיקרית היתה להקנות לעובדים הבכירים בתחומי הלוגיסטיקה והמערכות הימיות כלים להבנה, ניתוח ובקרה של מערכות לוגיסטיות מורכבות ואינטגרטיביות בפרישה גלובלית".

הסמינר נמשך כ-80 שעות במתכונת של שני קורסים אקדמיים של 3 נקודות כל אחד ומקנה זכות לגמול השתלמות של משרד החינוך. הריכוז האדמיניסטרטיבי התנהל במסירות רבה על ידי גב' יהודית פנטי. המבנה ודרכי פעולתו של ענף הספנות- מנחה ומרצה ראשי ד"ר יורם זבה.

הקורס כלל נושאים כסחר הבינלאומי, הספנות הקווית, מאפייני ההיצע והביקוש של שירותי הספנות, האינטגרציה עם היבואנים/יצואנים, רכישות, מיזוגים ושיתופי פעולה בענף הספנות ומגמות והתפתחויות בענף. תשתיות לוגיסטיות ימיות- מנחה ומרצה ראשי ד"ראריה סחיש.

עוד כלל הקורס נושאים כניהול שרשרת לוגיסטית גלובלית משולבת עם התעשייה, נמלים כחוליה בשרשרת האספקה הגלובלית, תכנון אסטרטגי של מערכות הובלה ומערכות תומכות בלוגיסטיקה גלובלית. כמו כן, נערך סיור במרכז לוגיסטי.

במסגרת הקורסים שולבו מרצים אורחים מהשורה הראשונה בתחומם: שלמה בריימן, מנכ"ל חנ"י; שרית מני, סמנכ"ל כלכלה איגוד לשכות המסחר; ר/ח ירקוני, מומחה בהיסטוריית הספנות היהודית; יוני איזקוב, מנכ"ל קוראל ועו"ד שלמה שרון, עד לאחרונה מנכ"ל
UTI.

בסיום הסמינר נערך פנל בהשתתפות ד"ר זבה, ד"ר סחיש, ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות ואיזקוב, שאף השתתפו בחלוקת התעודות.