סעודיה הקימה חברת תעופה חדשה

יורש העצר הסעודי בן סלמאן הודיעה על הקמתה של ״ריאד איירליינס״ ועל מינויו של טוני דאגלס, בכיר בעל ניסיון בעולם התעופה, למנכ״ל חברת התעופה החדשה שתבצע טיסות לכמאה יעדים ברחבי העולם


12:00 ,13.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן הודיע באופן רשמי על הקמת חברת תעופה לאומית חדשה בשם ״ריאד איירליינס״. כמו כן הודיע יורש העצר הסעודי על מינויו של טוני דאגלס, בעל ניסיון רב בתחום התחבורה והתעופה, למנכ״ל החברה.

 

המהלך מגיע במסגרת שאיפתה של הממלכה להוות גורם משמעותי בשוק התחבורה והנסיעות באזור. לפי סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית, ריאד איירליינס תבצע טיסות ליותר מ-100 יעדים ברחבי העולם עד 2030 ״כדי לתרום לפיתוח תחום התחבורה האווירית וכדי לשפר את מיקומה האסטרטגי של הממלכה המחבר בין שלוש היבשות החשובות בעולם - אסיה, אפריקה ואירופה״.

 

סוכנות הידיעות הסעודית הוסיפה כי חברת התעופה החדשה צפויה לתרום לתמ״ג עד כ-20 מיליארד דולר בשנה ולספק יותר מ-200,000 הזדמנויות תעסוקה ישירות ועקיפות. לפי גורמים בשוק התעופה, ההכרזה הסעודית צפויה להגביר את התחרות עם הענקיות האזוריות האחרות כגון קטאר איירווייז, אמירייטס איירליינס וטורקיש איירליינס.

 

״ריאד איירליינס״ תהיה בבעלות מלאה של קרן ההשקעות הציבוריות הסעודית, קרן העושר הריבונית של הממלכה, בעלת נכסים בשווי של 600 מיליארד דולר, והיא המנוע העיקרי למאמצי הממלכה לגוון את כלכלתה מעבר להכנסות הנפט. לפי דיווחים, סעודיה ניהלה מו״מ מתקדם באוקטובר להזמנת קרוב ל-40 מטוסי איירבוס A350, כולל עם בואינג.