מצרים מקדמת פרויקט רכבת בסיני

הפרויקט, שיושלם תוך חמש שנים, יחבר את הים האדום והים התיכון עם מסילת ברזל באורך של כ-500 ק״מ. עם השלמתו ישרת הפרויקט את תושבי סיני וכן את מגזר, התעשייה והכרייה בחצי האי


10:13 ,29.06.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

מצרים החלה לקדם פרויקט רכבת שיחבר את הים האדום והים התיכון, באורך של כ-500 ק״מ. שר התחבורה המצרי, כאמל אלוזיר, הודיע לפני ימים אחדים על תחילת העבודות על פרויקט הרכבת בין שני הימים - הים האדום וים התיכון. מדובר בפרויקט להנחת מסילת ברזל בין גשר אל-פרדאן שמעל תעלת סואץ משם לביר אל-עבד, אל-עריש וטאבה. לפי השר הפרויקט שיושלם בתוך חמש שנים ישרת את תושבי סיני וכן את מגזר, התעשייה והכרייה בחצי האי.

 

לפי השר המצרי, בעתיד יש תוכניות להרחיב את רשת מסילת הברזל של סיני גם מזרחה לכיוון ירדן ועיראק וזאת להובלת סחורות, מתוך מטרה לפיתוח הייצוא המצרי ובדגש על מדינות ערביות.

 

גשר אל-פרדאן הוא גשר מסתובב נפתח המחבר את הגדה המזרחית לגדה המערבית של תעלת סואץ. עם זאת, הוא הפסיק להיות בשימוש בשנת 2015 עם הרחבת תעלת סואץ ובימים אלה עובדים המצרים להכשירו. רכבת בסיני לא פועלת כבר למעלה מעשור לאחר שקטעים מהמסילה נגנבו עקב ההתדרדרות הביטחונית לאחר מהומות 2011.