מסוף עקבה דוחה כוונת חברות הספנות להטיל היטל צפיפות

בעקבה מאשימים את חברות הספנות בניסיון לפצות על הירידה התלולה בתעריפי ההובלה מהמזרח. המסוף הודיע על הפעלת הליך "חלון הצפיפות"


00:00 ,09.08.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבה מאשימים את חברות הספנות בניסיון לפצות על הירידה התלולה בתעריפי ההובלה מהמזרח. המסוף הודיע על הפעלת הליך "חלון הצפיפות"
 
חברת הניהול של מסוף המכולות בעקבה הודיעה על חזרה לעבודה במסגרת הליך "חלון הצפיפות" לפריקת מכולות ריקות וזאת להקלה על עומס פריקת מכולות בעקבה.
 
הנהלת המסוף דחתה את החלטת חברות הספנות להשית היטל היצף על מכולות הנפרקות במסוף החל מ-15 באוגוסט והאשימה את חברות הספנות בניסיון לפגוע בצמיחת מסוף המכולות בעקבה, אשר רשם גידול של 22% בטעינה ופריקה של מכולות מתחילת השנה וזאת לעומת נמלים שכנים באזור אשר רשמו ירידה של 10%- 15%.
 
באזור הכלכלי המיוחד של עקבה מאשימים את חברות הספנות בניסיון לפצות על הירידה התלולה בתעריפי ההובלה מהמזרח. לדבריהם, היטל הצפיפות נועד לפצות באופן מלאכותי על הירידה במחיר הובלת מכולה 40 רגל מסין בשיעור של 66% מ-3,000 דולר בשנה שעברה ל-1,000 דולר השנה.
 
מנהל מסוף עקבה, קלאוס הולם לאורסן, הביע תקווה כי עם הפעלתו מחדש של הליך "חלון הצפיפות" יחזרו  חברות הספנות מהחלטתן להטיל היטל צפיפות בעקבה. לאורסן הוסיף כי ב-3 ביוני הודיעה הנהלת המסוף לחברות הספנות על קלקול באחד מחמשת מנופי הגשר ופעילותה לשנע במהירות חלקי חילוף לתיקונו. המנוף חזר לפעילות מלאה ב-8 ביולי.
 
נזכיר כי בחמשת החודשים הראשונים של השנה טיפל מסוף עקבה בכ-391 אלף TEU אשר נפרקו מ-249 אוניות, מתוכן 47 אוניות המסגרת הליך "חלון הצפיפות".
 
מסוף המכולות בעקבה מכחיש כי הסיבה להטלת היטל הצפיפות היא הקפאת תוכניות הפיתוח והרחבת המסוף והארכת רציף הטעינה והפריקה לאלף מטרים. נזכיר כי חברות הספנות הבינלאומיות הודיעו על כוונתן להטיל היטל צפיפות בשיעור של 150 דולר עד 250 דולר למכולות שיעדן נמל עקבה החל ממחצית החודש בנוכחי וזאת עקב עיכובים בכניסת אוניות לנמל.