ירדן: תנועת המשאיות מנמל עקבה חוזרת לשגרה

בשבועיים האחרונים, הכריזו נהגי המשאיות שביתה על רקע עליית מחירי הדלק. במסגרת זו חסמו הנהגים את התנועה בכביש הראש בין עקבה לעמאן דבר שאילץ את התערבות כוחות הביטחון


10:55 ,18.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

נאיף אלבח׳ית, ראש הרשות של האזור כלכלי המיוחד בעקבה, אמר כי לאחר פעילות תנועת המטענים שנרשמה היום, ניתן לומר ששביתת נהגי המשאיות הסתיימה. בשבועיים האחרונים, הכריזו נהגי המשאיות שביתה על רקע עליית מחירי הדלק. במסגרת זו חסמו הנהגים את התנועה בכביש הראש בין עקבה לעמאן דבר שאילץ את התערבות כוחות הביטחון.

 

לפי בח׳ית, היום נכנס מספר גבוה של משאיות מכל הסוגים לעקבה. הוא הצהיר: ״היום ראינו תנועה של סוגים שלא ראינו בתקופת השביתה, כמו פוספטים, מטען כללי או גלנוע״. לגבי תנועת המשאיות הוא ציין: ״אני יכול לומר שתנועת ההובלה מעקבה לשאר אזורי הממלכה חזרה למצבה הרגיל או הרגיל למחצה״. הוא הדגיש כי אף סוחר לא יישא בעלויות נוספות כתוצאה מהשביתה, בין אם הן קשורות לאחסון או להוצאה אחרת. ״אף סוחר, יבואן או יצואן לא יחויב בעלויות נוספות או קנסות אחסון מכל סוג שהוא כתוצאה מהשביתה״, אלבח׳ית צוטט בתקשורת.

 

עוד הוא הוסיף כי אף ספינה לא חזרה מנמל עקבה מבלי לפרוק את מטעניה. ״המטרה העיקרית של הרשות בהיעדר תחבורה מהנמלים, הייתה לשמר את יכולתם כדי שלא נגיע לקצה ולא נוכל לקבל ספינות המגיעות לעקבה, שכן זה היה נותן איתות רע לגבי מצבו של נמל עקבה, על התחרותיות שלו ועל המוניטין של הנמל ושל ירדן בכלל״.