טורקיה מעוניינת להיות חלק מהמסדרון הכלכלי החדש בין הודו לאירופה

נשיא טורקיה הבהיר כי ארצו תשתף פעולה עם איחוד האמירויות, ערב הסעודית ועיראק בנוגע למסדרון הרכבת והנמלים, אשר הוכרז בשולי פסגת ה-G20 ה-18, שנערכה בסוף השבוע בהודו


08:54 ,11.09.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא טורקיה רג׳פ טאיפ ארדואן הביע אתמול את תקוותו שפרויקט המסדרון הכלכלי החדש המקשר בין הודו, המזרח התיכון ואירופה יפעל בתיאום עם יוזמת ״החגורה והדרך״ הסינית. עם זאת הוא הדגיש בכל מקרה את שאיפת טורקיה לעבוד עם מדינות המפרץ בהקשר לפרויקט זה. לפי ארדואן, ארצו תשתף פעולה עם איחוד האמירויות, ערב הסעודית ועיראק בנוגע למסדרון הרכבת והנמלים, אשר הוכרז בשולי פסגת ה-G20 ה-18, שנערכה בסוף השבוע בהודו.

 

כאמור, בשבת, הודיעו ערב הסעודית, ארצות הברית, הודו, איחוד האמירויות, צרפת, גרמניה, איטליה והאיחוד האירופי על חתימת מזכר הבנות בנוגע לפרויקט הקמת מסדרון כלכלי חדש שיקשר בין הודו, המזרח התיכון (דרך ישראל) ואירופה. לפי סוכנות הידיעות הסעודית (SPA), מזכר זה שואף לממש אינטרסים משותפים של הממלכה, לחזק את הקשרים הכלכליים עם שותפיה הבינלאומיים ולשרת את הכלכלה העולמית. לדברי הסוכנות, הפרויקט יתרום לפיתוח ושיקום התשתית, הכוללת מסילות רכבת ונמלים, כך שתגביר את מעבר הסחורות והשירותים, ישפר את חילופי הסחר בין הצדדים ויניח קווים וצינורות להובלת חשמל ומימן. בנוסף, במסגרת הפרויקט יונחו כבלים להעברת נתונים, דרך רשת ״חוצה גבולות עם יעילות ואמינות גבוהות״.