בעקבות השיבושים בעבודת נמל ג'בל עלי החליטו להטיל היטל צפיפות בסך 100 דולר למכולה 20 רגל ו-200 דולר למכולה 40 רגל. נציג חברת DP: הצפיפות נובעת מצמיחה חסרת תקדים של 30%
חברת ניהול הנמלים DP World הביעה זעם רב על החלטת חברות הספנות לגבות היטל צפיפות על מכולות הנפרקות בנמל, וזאת עקב הצפיפות הרבה והעיכובים בטעינה ופריקה של אוניות בנמל הנחשב לגדול בדובאי.
חברות ספנות המפעילות קווי הספנות מהמזרח הרחוק החליטו בעקבות השיבושים בעבודת נמל ג'בל עלי להטיל היטל צפיפות בסך 100 דולר למכולה 20 רגל ו-200 דולר למכולה 40 רגל. העיתון "אלביאן", היוצא לאור באיחוד הנסיכויות הערביות, מדווח כי ראשד עלי אלקחטאני, סגן מנהל המבצעים בנמל ג'בל עלי, נמל הדגל של חברת DP World, הביע פליאה על ההחלטה ומסר כי נציגי החברה ערכו פגישה עם נציגי 17 קווי ספנות הפוקדים את נמל ג'בל עלי ועדכנו אותם בפרטי עבודות ההרחבה שבוצעו בנמל בשנתיים האחרונות ואלה המבוצעות בימים אלה להקמת מסוף המכולות השני בנמל ג'בל עלי בהיקף של 3.5 מיליארד דירהם (950 מיליון דולר) במטרה להגדיל את יכולת הטעינה והפריקה בנמל ל-14 מיליון מכולות בשנה וכי בחודש פברואר 2009 תושלם הצבת 29 מנופי ענק נוספים לניטול מכולות.
אלקחטאני מעריך כי בתוך חודש תתגבר החברה על בעיית הצפיפות בנמל, אשר הביאה את חברות הספנות לגבות היטל צפיפות, אולם הבהיר כי הצפיפות נובעת אך ורק מהצמיחה ללא תקדים המוערכת ב-30% בתנועת הסחר מהמזרח הרחוק למפרץ ועובדת היות נמל ג'בל עלי נמל מרכזי המשרת את המפרץ ותת היבשת ההודית מחד ונקודת מוצא לאירופה.
לדבריו, הנהלת הנמל תציב בקרוב 5 מנופי ענק נוספים במסוף המכולות השני, אשר יצטרפו ל-11 מנופים הפועלים עד כה ואליהם יתווספו עוד 13 מנופים בתקופה שבין אוקטובר 2008 ופברואר 2009.
נמל ג'בל עלי נפתח בשנת 1979 ובשנת 2007 הגיע היקף ניטול המכולות ל-10 מיליון מכולות. הנמל תופס כיום את המקום השביעי בעולם ו-120 קווי ספנות פוקדים אותו באופן קבוע. בחברת DP מדגישים כי 50% מהפעילות בנמל היא פריקה וטעינה של סחורות במעבר.
חברות הספנות גובות דמי צפיפות על מכולות בנמל ג'בל עלי
בעקבות השיבושים בעבודת נמל ג'בל עלי החליטו להטיל היטל צפיפות בסך 100 דולר למכולה 20 רגל ו-200 דולר למכולה 40 רגל. נציג חברת DP: הצפיפות נובעת מצמיחה חסרת תקדים של 30%
00:00 ,22.09.2008
עשוי לעניין אותך
המשתמשים נערכים לתביעת פיצויים על נזקי העיצומים בנמלים
נמלי ישראל: המצב ממשיך להידרדר
היטל צפיפות בנמל ג'בל עלי בדובאי
קונפרנס EMTA: לא ייגבה היטל צפיפות פעמיים במקרה של הכרזת תום מסע בנמל זר
צים הפחיתה היטל הצפיפות מהמזרח
הפחתת היטל הצפיפות בנמלי ישראל