חברה גרמנית תסייע לשדרג את נמל הים הראשי בסודן

במסגרת החוזה שנחתם הוסכם לבצע פעולות מקיפות לשיפור היכולות של טרמינל המכולות בנמל הדרומי של פורט סודן, הנמל הראשי במדינה האפריקאית, כך שיכולת הטיפול שלו במכולות תשודרג


10:22 ,15.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת HPC Hamburg Consulting, המתמחה בפתרונות ייעוץ לוגיסטיים ומנהלייים לנמלים, מסופים ימיים ולרכבות, התקשרה בחוזה עם משרד התחבורה הסודני כמי שמייצג את חברת נמלי הים הסודנית. החוזה נועד לבצע פעולות מקיפות לשיפור היכולות של טרמינל המכולות בנמל הדרומי של פורט סודן, הנמל הראשי במדינה האפריקאית. המטרה היא להעלות את יכולתו של המסוף בתחום טיפול המכולות, דבר שישפר את יכולת התחרות שלו באזור.

 

החברה הגרמנית, שביצעה בעבר מאות פרויקטים דומים ברחבי העולם, הדגישה שהמטרה העיקרית היא להגדיל את כושר הטיפול ומהירות הפריקה, ובכך להפחית משמעותית את משך השהייה של ספינות בנמל. בכך תגדל התפוקה ויכולת הטיפול של נמל הים היחיד במדינה האפריקאית.

 

שר התחבורה הסודני, מירגאני מוסא חמאד, ציין כי עבור ממשלת סודן, נמל פורט סודן מייצג את שער הכניסה של המדינה לסחר הבינלאומי וגוף מוביל במתן הזדמנויות עבודה למקומיים באזור הנמל. השר הוסיף כי המשלה מעוניינת להגיע ליעד זה בצורה שיתופית ושקופה עם חברה מתמחה ומוכרת בעלת מוניטין בינלאומי.