חברות הספנות החליטו לגבות היטל צפיפות של 100 דולר לכל מכולה 20' רגל ו-200 דולר לכל מכולה 40' רגל, וזאת עקב עיכובים בכניסה לנמל ושיבושים בפריקה וטעינה של מכולות
העיכובים והשיבושים בטעינה ופריקה של אוניות בנמל ג'בל עלי בדובאי גרמו לעלייה במחירי הובלת מכולות באזור. כך מדווחים מקורות בתחום הספנות מפרץ המדגישים כי עקב העיכובים בכניסה לנמל ג'בל עלי, וכן שיבושים בטעינה ופריקה של אוניות מכולה החליטו חברות הספנות לגבות היטל צפיפות של 100 דולר לכל מכולה 20' רגל ו-200 דולר לכל מכולה 40' רגל בקווים המיועדים לפקוד את נמל ג'בל עלי בנסיכות דובאי.
במפרץ חוששים שהתייקרות מחירי ההובלה הימית תתבטא בסופו של דבר גם בעליית מחירים בשווקים. במקביל, מדווחים מקורות בתחום הספנות במפרץ כי חברות הספנות מתקשות למצוא נמלים חלופיים לעגינה באזור, עקב חוסר המוכנות לקליטת מספרים נוספים של אוניות בנמלים אלה.
בדובאי מייחסים את הצפיפות הרבה שנוצרה בנמל ג'בל עלי לסגירתו הסופית של הנמל הוותיק על שם רשיד בנסיכות, אשר יהפוך לפרויקט בנייה ותיירות.
חברות הלוגיסטיקה הפועלות באיחוד הנסיכויות פרסמו בתחילת חודש אוגוסט אזהרה לעמילי המכס בדבר "עיכובים חמורים בעגינה" עד כדי 90 שעות בנמל ג'בל עלי.
עוד נמסר כי אוניות מכולה הנושאות עד 8,000 מכולות ממתינות בממוצע 24 עד 30 שעות לפריקת מטענן במסוף ג'בל עלי. במקביל וכתוצאה מהצפיפות בנמל ג'בל עלי, נוצרו עיכובים בהגעת סחורות לנמלי נסיכויות אלשארג'ה ואבו דאבי אליהם מועברות המכולות באמצעות פידרים מנמל ג'בל עלי בדובאי.