עדכונים בנושא קורונה בפורום ForwarderLaw

הפורום העוסק בשילוח בינלאומי ומפרסם בימים כתיקונם סקירות משפטיות מעדכן באמצעות חבריו על מצב הקורונה בארצותיהם והשלכותיו על ניהול החיים והעסקים בכל מדינה ומדינה. את הסקירה על ישראל הכין עו״ד רועי גלעד


12:46 ,05.04.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

 

עורכי דין במדינות רבות העוסקים בשילוח בינלאומי, חברים בפורום FORWARDERLAW, במסגרתו מתפרסמות בימים כתיקונם סקירות משפטיות בנושאי השילוח והסחר הבינלאומי.

 

עו״ד שמוליק גרוסמן מעדכן כי לפני מספר ימים, עודכן הפורום באמצעות עורכי הדין החברים בפורום בעדכונים על מצב הקורונה בארצותיהם והשלכותיו על ניהול החיים והעסקים בכל מדינה. לדבריו, מתברר כי ההתנהלות השלטונית ונקיטת הצעדים כנגד התפשטות הנגיף, דומים במרבית המדינות.

 

עו״ד גרוסמן: ״חלקם הגדול מדווחים על סגר, מלא או חלקי, הפסקת פעילות העסקים הלא חיוניים ומעבר לעבודה מהבית, סגירת מקומות עבודה לא חיוניים, סגירה או צמצום פעילות בתי המשפט, סגירת בתי ספר, חנויות, מסעדות, בתי מלון, מוזיאונים, אולמות ואירועי ספורט, סגירת הגבולות החל מאמצע חודש מרץ האחרון, איסור על התקהלויות, שמירת מרחק של כ-2 מטר בין האנשים. הסחר הבינלאומי נמשך וכך גם פעילות המטענים של נמלי האוויר והים. חלק מהמדינות מדווחות על הקלות ודחיות בהגשת דיווחים לרשויות המכס. צעדי החירום בשלב זה נקבעו עד לחודש אפריל אך הם צפויים להתארך בהתאם למצב״.

 

עו״ד גרוסמן מציין כי בסקירת המצב השתתפו אוסטרליה, בלגיה, בריטניה, קנדה, סין, דנמרק, צרפת, אירלנד, הולנד, ניו זילנד, סינגפור, דרום אפריקה, ספרד, שבדיה, שוויץ, איחוד האמירויות ואוקראינה. את הסקירה על המצב בישראל הכין עו״ד רועי גלעד. 

 

ראוי לציין כי שבדיה מדווחת על ׳רגיעה׳ כאשר בשלב זה, נכון לתחיל אפריל, טרם הוטלו הגבלות תנועה, לא פנימיות ולא בינלאומיות.