תביעה ייצוגית בסך 20 מיליון שקל נגד הנמלים וסוכני האוניות

את התביעה הגישה מועצת המובילים והמסיעים בטענה כי הנושא הקריטי ביותר לוויסות העבודה בנמלים הוא זימון אמצעי הובלה מהנמל. בן הרוש: מי שאחראי להפסדים ישלם את המחיר


00:00 ,30.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

את התביעה הגישה מועצת המובילים והמסיעים בטענה כי הנושא הקריטי ביותר לוויסות העבודה בנמלים הוא זימון אמצעי הובלה מהנמל. בן הרוש: מי שאחראי להפסדים ישלם את המחיר
 
מועצת המובילים והמסיעים מכינה הגשת תביעה ייצוגית בסך של 20 מיליון שקל נגד נמל אשדוד ונגד סוכני האוניות האחראים, לדבריהם, לאובדן של אלפי שעות עבודה לחברות ההובלה בגין המתנות ארוכות בנמלים הנכפות עליהם מדי יום ביומו.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, אומר כי הגיעו מים עד נפש – מי שאחראי להפסדים של חברות ההובלה ישלמו את המחיר. "ההפקרות נגמרה", הוא טוען, "ויותר לא נסבול את הנזקים שגורמים הנמלים וסוכני האוניות לחברות ההובלה וההסעה".
 
לפי חישובים שנעשו בחברות ההובלה נגרמו לחברות נזקים במהלך שנה זו בסדרי גודל של מאות אלפי שקלים לכל חברה כאשר יחד מסתכם הנזק בכ-20 מיליון ש"ח. לדוגמה, חברת שא עפר, חברה ארצית להובלה, הציגה דרישה למועצת המובילים והמסיעים לתבוע מנמל אשדוד סך של 80 אלף ש"ח על נזקים שנגרמו לה ביום אחד בלבד – ב-28 באוגוסט 2007.
 
חברת סע-שא שלחה מכתב אזהרה לחברת נמל אשדוד על הנזקים שנגרמים לה מהמתנות ממושכות ומאי עמידה בלוחות הזמנים של התחלות העבודה: במקום להתחיל פריקה וטעינה בשעה 06:30 מתחילה העבודה בשעה 10:30.
 
במועצת המובילים והמסיעים טוענים כי הנושא הקריטי ביותר לוויסות העבודה בנמלים הוא זימון אמצעי הובלה מהנמל. לטענתם, העובדה כי תפקיד זה אינו נתון בידי מנהלת הנמל אלא בידי סוכני האוניות הנו דבר שאין לו אח ורע בעולם הספנות. לדבריהם, בכל נמל בעולם מתאמים את הזמנת המשאיות עם חברות ההובלה. 
 
"הזלזול בלקוח, וחוסר האמינות של שלטונות הנמל הם כרטיס הביקור של הרפורמה שנעשתה בנמלים" אומר  בן הרוש. "מעולם לא נעשתה רפורמה כל כך שלומיאלית כפי שנעשתה בנמלים. במקום שתהיה רשות אחת לנמלים - יש רגולטור, יש מנהל נמל, רשות ממשלתית ודירקטוריון".
 
כאמור, לנוכח ריבוי התלונות שמגיעות למועצת המובילים והמסיעים על מחדלי הנמלים וחברות הספנות,  כולל חובת אחריות העל המוטלת על משרד התחבורה, הודיעה המועצה כי בכוונתה להגיש תביעה ייצוגית על סך 20 מיליון שקל נגד כל הגורמים הנ"ל.
 
מלשכת הספנות ובחברת נמל אשדוד בחרו שלא להגיב לדברים.