שת"פ ראשון בין לשכת הספנות הישראלית למשרד החינוך

מטרת שיתוף הפעולה בין הגופים הוא לחשוף את ציבור התלמידים בישראל לתחום הספנות ולמקצועות הים. ראובן צוק: חשיפת הפעילות תתרום למיצוב מקצועות הים בעתיד כאטרקטיביים לנוער ולבוגרים בישראל


00:00 ,02.12.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מטרת שיתוף הפעולה בין הגופים הוא לחשוף את ציבור התלמידים בישראל לתחום הספנות ולמקצועות הים. ראובן צוק: חשיפת הפעילות תתרום למיצוב מקצועות הים בעתיד כאטרקטיביים לנוער ולבוגרים בישראל
 
בכנס ייחודי שהתקיים ביום חמישי שעבר באוניברסיטת ת"א במעמד פרופ' יהודה חיות, נשיא מכון וידרא, ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, ודליה פניג, המפקחת הראשית לגיאוגרפיה במשרד החינוך, נכחו מאות מורים מכל רחבי הארץ. את הכנס פתחה הגב' פניג וציינה כי "אנו שמחים על הפעילות המשותפת והברוכה עם לשכת הספנות שמטרתה לחשוף את התחום בפני עשרות אלפי תלמידים."
 
לפני כשנה החל שת"פ אסטרטגי בין לשכת הספנות הישראלית לבין משרד החינוך אשר מטרתו לחשוף את ציבור התלמידים בישראל לתחום הספנות ולמקצועות הים, מתוך מטרה להניע תהליך חינוכי ארוך טווח. כחלק מתוכנית הפעילות התקיים בחודש ספטמבר סיור מוצלח למדריכים לגיאוגרפיה מכל רחבי הארץ בנמל חיפה.
 
פרופ' יהודה חיות, גיאוגרף, נשיא מכון וידרא למחקר ונשיאה לשעבר של אוניברסיטת חיפה, ציין בכנס כי "מצבה הגיאופוליטי של ישראל מאלץ אותה לתפקד כאי לכל דבר, תוך תלות עצומה בשער הימי שלה. 99% מהסחורות לישראל וממנה עוברות דרך הים. חוסר המודעות של הציבור לתרומה האדירה של תחום הספנות לכלכלה הישראלית הוא בלתי נתפס. ניתנת לנו פה ההזדמנות לחשוף את חשיבות הספנות בפני דור העתיד ואסור לנו לפספס את ההזדמנות המיוחדת הזאת" .
 
נשיא לשכת הספנות, ראובן צוק, הציג בפני המורים את התפתחות הענף בשנים האחרונות בארץ ובעולם, כמו גם את נחיצות פיתוח תשתיות חדשות בנמלי ישראל על רקע הצמיחה בעולם בשינוע סחורות.
 
צוק ציין את מעמדה הבינלאומי החזק של צים ואת מקצועיותם הרבה של החברות הישראליות בתחום הספנות.צוק, אשר  מוביל את תהליך הטמעת פעילות הספנות בקרב משרד החינוך, ציין כי חשיפת הפעילות בפני התלמידים תתרום למיצוב מקצועות הים בעתיד כאטרקטיביים לנוער ולבוגרים בישראל, וכי נכון להיום "עובדים זרים" הם אלו אשר ממלאים תפקידים במקצועות הים.
 
מר יוני איזקוב, מנכ"ל קוראל, הציג בפני המורים את קהיליית הים ואת היקף הפעילות העצום הכרוך בתחום התובלה הימית, והשפעתה הרבה על הכלכלה הישראלית. כמו כן הציג איזקוב את השפעת הנמלים על פיתוח ערי נמל בישראל ובעולם.