שרגא ברוש: אפגש בקרוב עם רוה"מ, שר האוצר ויו"ר ההסתדרות כדי למנוע שביתה נוספת בנמלים

נשיא התאחדות התעשיינים הנבחר, שרגא ברוש: "דבר ראשון שאעשה כנשיא התאחדות התעשיינים הוא להיפגש, כבר בימים הקרובים, עם רוה"מ אריאל שרון, עם שר האוצר, בנימין נתניהו ועם יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, כדי שהנמלים ימשיכו לפעול באופן סדיר"


00:00 ,09.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים הנבחר, שרגא ברוש: התעשיינים בעד רפורמה בנמלים אך לא בכל מחיר; הוא קורא לממשלה להגדיל את תקציב המו"פ בשנת 2005 במיליארד שקל ולהעמידו על 1.9 מיליארד שקל; "אפעל להכפלת היצוא של המפעלים הקטנים והבינוניים תוך מספר שנים - דבר שיביא להגדלת היצוא בכ-7 מיליארד דולר"
 
"בכוונתי לפעול במרץ כדי למנוע שביתות בשירותים החיוניים במשק. דבר ראשון שאעשה כנשיא התאחדות התעשיינים הוא להיפגש, כבר בימים הקרובים, עם רוה"מ אריאל שרון, עם שר האוצר, בנימין נתניהו ועם יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, כדי שהנמלים ימשיכו לפעול באופן סדיר". כך אמר ביום חמישי שעבר (6/1) שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, לאחר בחירתו פה אחד באסיפה השנתית הכללית של התאחדות התעשיינים.
 
האסיפה נערכה בכפר המכביה בר"ג, במעמד שר האוצר ובהשתתפותם של יותר מ-300 תעשיינים.
 
ברוש הוסיף כי הוא בעד הרפורמה בנמלים אך לא בכל מחיר. "לא במחיר של שביתה בנמלים, לא במחיר של הרס המפעלים והרס היצוא ולא במחיר שהתעשייה תהיה הגורם היחיד המשלם תמיד". ברוש מתכוון להבהיר זאת גם לממשלה וגם להסתדרות.
 
עוד אמר: "התעשיינים ועובדיהם והמגזר העסקי כולו אינם יכולים להרשות לעצמם נסיון נוסף של "התאבדות קולקטיבית" כמו זו שהייתה אך לפני מספר חודשים".
 
הוא ציין, כי השביתות בשנתיים האחרונות עלו למגזר העסקי כ-13 מיליארדי שקלים ולמשק כולו כ-19 מיליארדי שקלים – שווה ערך ל-4% תוצר. "התעשייה לא תוכל להרשות לעצמה גם יום שביתה אחד", אמר ברוש.
 
ברוש קרא לממשלה להגדיל את תקציב המו"פ לשנת 2005 במיליארד שקל לפחות, כפי שהיה לפני שנתיים ולהעמידו על כ-1.9 מיליארד שקל, כפי שהיה לפני שנתיים – "מצב שיסייע להמשך פיתוח תעשיית ההיי-טק והתעשייה המסורתית גם יחד".
 
ברוש הוסיף כי יפעל להכפלת היצוא של המפעלים הקטנים והבינוניים תוך מספר שנים. דבר שיגדיל את היצוא בכ-7 מיליארדי דולרים בשנה ויצור עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים.
 
ברוש טוען כי התעשיינים חייבים לראות את עצמם לא רק כקטר לצמיחה כלכלית אלא גם כקטר לצמיחה חברתית ולצמצום פערים בחברה ונושא זה יהיה אחד הבולטים בהם הוא מתכוון לעסוק בקדנציה שלו.
 
עוד אמר כי בכוונתו להוביל מאמץ משמעותי של התעשיינים ליצירת מערכת חינוך חזקה ויעילה. "מערכת המסייעת לחוסן הכלכלי והחברתי של ישראל, זאת ע"י מעורבות בחינוך שתבוא לביטוי, בין היתר, באימוץ מוסדות לחינוך בעיקר בפריפריה, ובחיזוק הקשרים בין התעשיינים לאקדמיה".