שר התחבורה נפגש עם ראשי לשכת הספנות

בפגישה הוסכם על הידברות קבועה בין משרד התחבורה וראשי לשכת הספנות. ראובן צוק: בפגישת היכרות עם השר דנו בפיתוח רציפי העתיד בנמלים והרפורמות הצפויות


00:00 ,03.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישה הוסכם על הידברות קבועה בין משרד התחבורה וראשי לשכת הספנות. ראובן צוק: בפגישת היכרות עם השר דנו בפיתוח רציפי העתיד בנמלים והרפורמות הצפויות
 
אתמול התקיימה ישיבת עבודה ראשונה של שר התחבורה ישראל כ"ץ עם ראשי לשכת הספנות, בראשות נשיא הלשכה ראובן צוק. ראשי הלשכה העלו בפני שר התחבורה את התייחסותם למספר נושאים מרכזיים כגון, פיתוח רציפי העתיד בנמלים, הרפורמות הצפויות בנמלים בתחום הארגון והתעריפים, מודל "הלנלורד" ועוד.
 
שר התחבורה ישראל כ"ץ ציין במהלך הפגישה כי הוא דוגל בהידברות ושיתוף פעולה בהשגת היעדים של קהיליית הים הישראלית והסכים לפגישות תקופתיות קבועות מול ראשי המגזר על מנת להחליף דעות וידע לטובת קידום נושאים חשובים למגזר הספנות הישראלי.
 
לפגישת ההיכרות עם השר הגיע כאמור, נשיא הלשכה ראובן צוק וכן פורום ראשי ועדות בלשכת הספנות אשר מונה את שי באב"ד, יורם הופמן, דוד קסטל, ויוני איזקוב. בפגישה נכחו בנוסף מנכ"ל המשרד, גדעון סיטרמן, אבי ירושלמי, שלמה ברימן מנכ"ל חנ"י וכן זאב לשם מרספ"ן.
 
נציגי הלשכה דנו בנושאים העיקריים על סדר היום של מגזר הספנות בישראל בהם קידום פיתוח נמלי ישראל, הפרטת הנמלים העתידיים, הנפקה של חברות הנמל.
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, ציין כי בשיחה מול השר הביעה הלשכה את תמיכתה בהפרטת הנמלים - אך לא בכל מחיר. צוק הזכיר בפני השר כי כלכלת ישראל נפגעת בשל שביתות ושיבושים בנמלים וביקש משר התחבורה כי משרדו יוביל את דיוני הרגולציה בכל הנושאים המוזכרים שכן תחום זה זקוק למשרד מוביל אחד שירכז וינהיג את שאר משרדי הממשלה על מנת להתקדם בנושאים העומדים על סדר היום.
 
חברי הלשכה אף ביקשו להאיץ את תוכניות הפיתוח של נמלי ישראל וטענו בפני השר כי מצב של עודף תשתיות בישראל הינו מצב חובה וביקשו לציין כי אסור שהמיתון הנוכחי ישלה את מקבלי ההחלטות. 
 
נציגי הלשכה ביקשו להזכיר לשר כי בתחילת 2010 יחל המשא ומתן עם עובדי הנמלים על חוזי העבודה החדשים וביקשו כי במסגרת המו"מ שייפתח יועלה לדיון נושא ההפרטה בנמלים במקביל לדרישות העובדים. צוק ביקש כי מול דרישות העובדים תוצבנה דרישות הממשלה – ובהן נושא ההפרטה בנמלים - על מנת ללבן בשיחות את הכל הנושאים העומדים על הפרק ולא לנהוג "בשיטת הסלמי" כדבריו.
 
צוק ציין כי בפגיעה הובעה מחאה גורפת להצעות הרפורמה בתעריפים, שכן, לדבריו, "מתייעצים בנושא זה עם כולם למעט אלה שמשלמים בסופו של דבר את המחיר".
 
נציגי הלשכה העלו גם את תביעתם לרישוי חובה של סוכני אוניות, זאת, לדבריהם, עקב המצב הבלתי נסבל כיום בו כל גורם ללא כל הכשרה יכול לשמש כסוכן אוניות ללא מגבלה כלשהי. צוק ציין כי הפריצות בענף נמשכת עשרות שנים וכי המגמה השלטת בעולם כיום דוגלת ברישוי הסוכנים וזאת בעיקר מטעמי ביטחון.
 
נשיא לשכת הספנות הישראלית, ראובן צוק, ציין כי ראשי הלשכה מצפים למפגשי עבודה קבועים מול ראשי משרד התחבורה, וזאת על מנת לשתף את מגזר הספנות בהליך קבלת ההחלטות.
 
צוק ציין בסיכום הפגישה עם שר התחבורה כי "היעדים בפניהם אנו עומדים רציניים מאוד, ומחייבים מאמצים ורצון משותף, אנו שמחים כי השר מאמין בהידברות ובחשיבה משותפת".