שר התחבורה מופז בכנס הלקוחות של חברת נמל אשדוד: "יש לבחון הורדת דמי השימוש ומדיניות התעריפים בנמל"

השר מופז הוסיף ואמר כי "עמדתי הנחושה היא להשלים את הרפורמה במתווה שהוחלט". שר האוצר, שהתארח אף הוא בכנס ציין כי יקדם צוות עבודה משותף עם הנהלת הנמל על מנת לגבש תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח. ואילו דוד רוזן, נציג לשכת הספנות טען כי על נמל אשדוד לעבוד 24 שעות


00:00 ,31.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

השר מופז הוסיף ואמר כי "עמדתי הנחושה היא להשלים את הרפורמה במתווה שהוחלט". שר האוצר, שהתארח אף הוא בכנס ציין כי יקדם צוות עבודה משותף עם הנהלת הנמל על מנת לגבש תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח. ואילו דוד רוזן, נציג לשכת הספנות טען כי על נמל אשדוד לעבוד 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, "כמו בנמלים מתקדמים בעולם"
 
שר התחבורה שאול מופז, אמר הבוקר בכנס לקוחות שערכה חברת נמל אשדוד בנושא "נמל אשדוד בצמיחה", כי הוא תומך בכל מהלך שיגביר את היכולת של נמל אשדוד לעבוד בסביבה עסקית וכלכלית בכלל זה בחינת הורדת דמי השימוש ומדיניות התעריפים של הנמל. השר ציין בדבריו כי יש לאפשר סביבת עבודה משוחררת כלכלית שתאפשר לנמל להפוך למנוף לפיתוח אזורי.
 
השר מופז ציין כי הוא הנחה את מנכ"ל המשרד, גדעון סיטרמן לקדם ולהוציא לפועל את תנופת הפיתוח ואת התוכניות בעלות החזון של הנהלת נמל אשדוד.
 
"הרפורמה בנמלים הביאה רוח של שינוי לכל נמלי ישראל, והיא בישרה על עידן חדש של התחרות בין הנמלים" אמר השר מופז "אמנם אנו נמצאים באמצע המהלך ויש עוד דרך ארוכה להשלימה, אך עמדתי הנחושה היא להשלים את הרפורמה במתווה שהוחלט. אני סבור שהתחרות הזו היא צעד חשוב לפיתוחה של כלכלת ישראל".
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים הוסיף כי, "נמל אשדוד עשה כברת דרך מאז תחילת הרפורמה והציג הישגים רבים. כל אלו הם אינדיקציות לכך שמשהו טוב קורה בנמל אשדוד, המצביע על מגמת פיתוח".
 
עוד אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים, "הקמת מסוף רכבת בנמל איתן, הוא אמצעי חיוני להתמודדות בשוק התחרותי מול שאר נמלי ישראל, תוך ניצול אינטגרטיבי של כל יכולות התחבורה הימית והיבשתית כבישים ורכבות. אני סבור כי יש לשנע סחורות ומטענים גּם על ידי חברת בת שתוקם ברכבת ישראל. הובלת מטענים ברכבת תביא ליעילות כלכלית במהירות ובכמות המטען המובל, ותשפיע באופן ישיר על הפחתת תנועת המשאיות בכבישי ישראל, דבר שיכול להפחית את תאונות הדרכים בהם אני נלחם מכניסתי לתפקיד".
 
שר האוצר, מר אברהם הירשזון, שביקר בכנס הלקוחות של חברת נמל אשדוד, אמר במהלך נאומו כי "במהלך המלחמה עמדנו בפני השאלה מי ינצח, המלחמה את הכלכלה או הכלכלה את המלחמה. סיפקנו מענה לכל הסקטור העסקי בצפון ונמצאו לו פתרונות. אסור לנהוג בפזרנות כדי לא לאבד רזרבות למקרי חירום. בתקציב צריך שיהיו סדרי עדיפויות".
 
השר הוסיף, "אני מתכוון להמשיך בקו של הצמיחה ולשלב בין כלכלה נכונה לרגישות חברתית נכונה, כי בדרך זו מדינת ישראל תוכל להיות מובילה בעולם".
 
השר שיבח את העובדים וההנהלה של חברת נמל אשדוד על העבודה הנהדרת שעשו בתקופת המלחמה. "זו הדרך לקדם את הנמל ולהוביל לפיתוחו ובסופו של דבר אני מקווה להגיע להפרטת הנמל".
 
עוד הוסיף השר, כי ישמח לקדם צוות עבודה משותף עם הנהלת חברת נמל אשדוד על מנת לגבש יחד תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח.
 
נציג לשכת הספנות, דוד רוזן, קרא במהלך הכנס לנתק את הנמלים מהפוליטיקה: "הרפורמה פעלה בדיוק ההיפך ולמעשה הלאימה את הנמלים ובכך חזר המצב 40 שנה אחורה מהיבט הבעלות והמינויים. ללקוחות לא איכפת מרפורמה. כל מה שהם דורשים הוא רפורמה בשירות - זמינות ושירות יעיל".

רוזן הדגיש כי זמינות - יעילות - יציבות ואמינות הן אבני היסוד של נמל מתפקד היטב. לדבריו, חל שיפור בעיקר בהיבט השקט התעשייתי ובעובדה שנמל איתן הביא אתו תוספת כושר יצור. אלא שהאמינות נפגעה קשות באירוע הפרוע של השביתה הפתאומית בת 4 שעות בסוף ספטמבר, בלילה שטרף את האשליה של זמנים חדשים בנמלים.

לדעת דוד רוזן, המגמה העתידית צריכה להיות שנמל אשדוד יעבוד רצוף 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, כמו בנמלים המתקדמים בעולם. "אנו מודדים את הפריון לשעת שהיית אוניה ברציף – קשירה עד הפלגה – כולל כל ההמתנות וההפסקות. זה לא פריון ליד, אלא היבט של הלקוח, כלומר כמה תנועות / טון פריקה בוצעו על האוניה בממוצע בכל שעת שהייה שלה החל מהגעתה או קשירתה", דברי רוזן.
 
לדברי איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, " הישגי הרפורמה ניכרים בכל תחומי הפעילות בנמל, אך נדרשות השלמות. כמעט שנתיים שחברת נמל אשדוד מנהלת את המאבק על דמי השימוש.  כבר ב- 2007 עלול היקף דמי השימוש להגיע לכ- 37% מהכנסות החברה, בניגוד לתשלום של 8-10% כמקובל בעולם. ברור, כי לא זו הייתה כוונת מעצבי הרפורמה וכי העדר הסכם חדש עלול לסכן בעתיד את קיומה של החברה ואת איתנותה הפיננסית ולפיכך, גם את יכולתה להגשים את התחרות. אני רואה בחיוב את הצהרתו שר התחבורה מעל במה זו בכנס הלקוחות, בנוגע לדמי השימוש ואני מודה על הירתמותו לנושא".
 
"הסכמי הרפורמה קבעו שניתן יהיה להנפיק עד 15% מהחברה בתוך 5 שנים. מחובתנו להיערך להפרטה ולהתחיל בקידומה. אני רואה בקידום ההפרטה מנוף אדיר לחולל תהליכי שינוי והתייעלות, לצד שיפור השירות וצמיחה".
 
"במגעים שאנו מקיימים כיום עם חברות ספנות בינלאומיות הנושא כבר עולה וישנה התעניינות גדולה מצדן. הרקע לכך הוא המחסור ברציפים מתקדמים בצד זה של העולם, ומנגד רציפי איתן המתקדמים ותוכנית שלב ב' שלו. שילוב משקיע אסטרטגי מוביל בעל ידע ובעל קווי ספנות בפריסה רחבה, יקדם את הסחר הישראלי ויוזיל את עלויות ההובלה. יש להקים מיידית צוות משותף של הנהלת הנמל עם נציגי משרד האוצר והתחבורה לקידום הנושא".
 
שוקי סגיס, מנכ"ל חברת נמל אשדוד, "ברבעון השלישי של שנת 2006 הצגנו עלייה מרשימה בתנועת המטענים בנמל בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בתחום המכולות חלה עלייה של 17% בתנועת המטענים במונחי TEUובתחום צובר וחופנים חלה עלייה של 18% בטונות. סך תנועת המטענים בנמל רשמה גידול של 4.2% בטונות. אנו נמשיך לפעול על מנת להרחיב את תנועת המטענים בנמל ולהעניק שירות איכותי לכלל לקוחותינו".
 
"בשנת 2007 תפעל חברת נמל אשדוד לתת ללקוחותיה שירות טוב יותר. הצבנו לעצמנו יעדי שירות על מנת להמשיך ולשפר את השירות ללקוחותינו, בין היעדים קיצור זמני שהיית אוניות ב- 15%, ממוצע של 22 מכולות לשעה והקטנת נזקים ב- 25%".
 
"בנוסף, במהלך 2007 נמשיך לפתח את נמל אשדוד על מנת לתת מענה איכותי ויעיל ללקוחותינו, בין היעדים שהצבנו לעצמנו, הפעלת רציף 21 במלואו, קליטת  2 מנופי גשר נוספים לרציף 23, רכישת ציוד נייד ונייח, הרחבת טרמינל הנוסעים, הטמעת מערכת TOSברציפים 7 ו-9 , הגדלת כמות הצוותים באמצעות גיוס של כ- 90 עובדי תפעול ועוד", הוסיף סגיס.
 
במהלך הכנס הציג שוקי סגיס את מערכת נמ"ל שהוקמה לאחרונה בחברת נמל אשדוד, "מערכת נמ"ל היא מערכת ממוחשבת לניהול מאגר הלקוחות, שמרכזת מידע אודות לקוחות וגופים הנמצאים עם חברת נמל אשדוד בקשרים מסחריים ואחרים. המערכת תיתן מענה לצורך חיוני של כל גוף עסקי ותאפשר טיפול בפניות לקוחות ותיעוד הפעילות מול הלקוח".