שר התחבורה באשדוד: נבחן האפשרות להסב חצי רציף 21 לרציף מכולות

השר ישראל כץ ומנכ"ל משרדו יעקב גנות ביקרו בנמל אשדוד ודנו בהרחבה בפיתוח פעילות הרכבת והרחבתה לתוך נמל אשדוד. יעקב רז: בשנת 2009 הגדיל נמל אשדוד את נתח השוק שלו בכל תחומי הפעילות


00:00 ,10.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השר ישראל כץ ומנכ"ל משרדו יעקב גנות ביקרו בנמל אשדוד ודנו בהרחבה בפיתוח פעילות הרכבת והרחבתה לתוך נמל אשדוד. יעקב רז: בשנת 2009 הגדיל נמל אשדוד את נתח השוק שלו בכל תחומי הפעילות
 
ניצב בדימוס יעקב רז, יו"ר חברת נמל אשדוד, ומנכ"ל החברה, שוקי סגיס, אירחו ביום חמישי האחרון את ישראל כץ, שר התחבורה, ואת יעקב גנות, מנכ"ל משרד התחבורה, בנמל אשדוד. במסגרת הביקור סקרו רז וסגיס את פעילות חברת הנמל בפני השר ומנכ"ל משרדו. הביקור נחתם בסיור ברציף איתן. השר ומנכ"ל משרדו אף ביקרו בשער החדש של הנמל, אשר בנייתו תושלם בתקופה הקרובה.
 
במהלך הביקור, נידונו בהרחבה נושא פיתוח הרכבת והרחבתה לתוך נמל אשדוד ונושא הפיכתו של רציף 21 בנמל לרציף מכולות.
 
לדברי ישראל כץ, שר התחבורה, "אנו רואים חשיבות גדולה בקידום פעילות חברת נמל אשדוד, ופיתוח התשתיות בנמל. אין לי ספק כי השער החדש והמשוכלל, יסייע בשחרור עומס המשאיות הפוקדות את הנמל וייעל את עבודת הנמל. בעקבות הביקור, בכוונתי לבחון אפשרות להסב את חצי רציף 21 בנמל, שכיום פעילותו חלקית, מרציף מטען כללי לרציף מכולות. כמו כן, בכוונתי להמשיך ולקדם את שדרוג קו הרכבת כך שתגיע עד לקו המים ותעודד הסטת הובלת מכולות משינוע בכבישי האזור להובלה באמצעות מסילת רכבת שתעבור בתוך הנמל".
 
לדברי ניצב בדימוס יעקב רז, יו"ר חברת נמל אשדוד, "הרפורמה בנמלים הצליחה ועודדה תחרותיות, ניתן לראות כי בשנת 2009 הגדיל נמל אשדוד את נתח השוק שלו בכל תחומי הפעילות (מכולות, מטען כללי, רכבים ונוסעים). בענף שבו נתח השוק משתנה אין מנוס מלקבוע כי קיימת תחרות בין השחקנים הפעילים. נמל אשדוד פועל לשמור על מקומו כנמל המוביל בישראל. בשנה הנוכחית ימונה סמנכ"ל לקוחות שירכז את תחום המכירות, השיווק והשירות על מנת להתאים את פעילות הנמל לצרכי הלקוחות".
 
לדברי מנכ"ל חברת נמל אשדוד, שוקי סגיס, "במהלך הביקור, הצגנו לשר את תוכניות העבודה בנמל, וביניהן, תוכנית הבוחנת המרה של מחצית מרציף 21, בו קיים כיום מטען כללי לרציף מכולות ותוכניות תשתית שעוכבו וכעת יוצאות אל הפועל. בשנים האחרונות שמה חברת הנמל דגש רב על השקעה ברכישת ציוד חדיש ובפיתוח תשתיות הנמל. עם זאת, המציאות התחרותית מחייבת אותנו להמשיך ולהשקיע בתשתיות ובציוד על מנת שנוכל להמשיך ולהתחרות בהצלחה עם הנמלים המובילים באזור".