שקילת מכולות בנמל חיפה

נמל חיפה נרתם למאמץ למניעת עומס יתר במשאיות הנעות בכבישי הארץ. על כן, החל מתחילת חודש פברואר בכוונת הנמל לפעול לשקילת משאיות ומכולות העוזבות את שער הנמל, בהיקף רחב ככל הניתן ובתנאי שההליך לא יפגע בפעילות התפעולית השוטפת


00:00 ,12.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נמל חיפה נרתם למאמץ למניעת עומס יתר במשאיות הנעות בכבישי הארץ. על כן, החל מתחילת חודש פברואר בכוונת הנמל לפעול לשקילת משאיות ומכולות העוזבות את שער הנמל, בהיקף רחב ככל הניתן ובתנאי שההליך לא יפגע בפעילות התפעולית השוטפת.
 
בשלב ראשון ישקלו כל משאיות הסמיטריילר שיעזבו את הנמל עם שתי מכולות '20. יואב מרגלית, רמ"ח מסופי מכולות בנמל ציי שלפיכך, על הנהגים במקרים אלה להקפיד ולהשקל טרם הגעה לשער היציאה. בשער ייבדק משקל המשאית בפועל מול המשקל המותר על פי תנאי רשיון הרכב. במקרה של משקל עודף, המשאית לא תורשה לעזוב את שטח הנמל  והנושא יטופל מול חברת התובלה / בעל המטען.
 
מרגלית ציין שבהמשך, ככל שהדבר יתאפשר, מתכוון הנמל להרחיב את מעגל המשאיות שיידרשו להישקל, תוך הקפדה על המשך מתן שרות יעיל ומהיר בעת שיחרור המכולות מהנמל.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים טען לאחרונה כי עד כה נמנעו הנמלים מלבצע שקילה של מטעני יבוא והתוצאה היתה שמשאיות עלו על הכביש עם מטען עודף, כך שמלבד הסיכון הבטיחותי, הדבר היווה פתח ליצירת תחרות בלתי הוגנת בענף ההובלה כי היו גורמים שלדבריו ניצלו את העדר האכיפה להובלה בעודף מטען.
 
ואכן, בתחילת השבוע החל נמל אשדוד באכיפת שקילת מכולות יבוא למניעת הובלה בעומסי יתר. האכיפה כוללת את כל המשאיות המובילות מטענים אל הנמל, בתוך הנמל ומהנמל. כאמור, למהלך זה מצטרף עתה גם נמל חיפה.