שפר תובע: הפרטה מיידית של הנמלים

זאת בעקבות השיבושים בנמל אשדוד. טוען: רק הפרטה תביא לתחרות המיוחלת, ולהבנה של העובדים כי פגיעה חסרת אחריות בעבודה הסדירה היא פגיעה המאיימת על מקום עבודתם


00:00 ,24.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בעקבות השיבושים בנמל אשדוד. טוען: רק הפרטה תביא לתחרות המיוחלת, ולהבנה של העובדים כי פגיעה חסרת אחריות בעבודה הסדירה היא פגיעה המאיימת על מקום עבודתם
 
יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, אומר כי שיבושי העבודה בנמל אשדוד הם הוכחה נוספת לצורך להגיע מייד להפרטה של נמלי ישראל. את התביעה להקדמת הפרטת הנמלים העלה שפר בפנייה לשר התחבורה, שאול מופז בטענה כי השיבושים החוזרים בנמלים גורמים לנזקים כבדים למשק. "הקדמת ההפרטה היא הסיכוי לצמצם נזקים אלה" אומר שפר.
 
בפנייתו לשר התחבורה הוא מפרט: "בימים האחרונים אנו עדים לשיבושי עבודה חמורים בנמל אשדוד. שוב שיבושים בנמל אשדוד. בחוסר אחריות עובדי הסקטורים השונים מאיטים עבודה ונמנעים מעבודת שעות נוספות. כמו תמיד, ולצערנו לעתים תכופות, עיצומים אלה, הננקטים במסגרת מאבקים בין הוועדים להנהלה, גורמים לנזקים כבדים למשתמשים בהובלה הימית, גורם מן החוץ שאין לו כל קשר לדיוני הוועדים עם ההנהלה. למותר לציין כי נזקים כבדים אלה לבעלי המטענים מקשים על יכולתם של יצואנים לספק את תוצרתם במועד, על יכולתם של מפעלים לקבל חומרי גלם בזמן, ועל הגעת סחורות לשוק במועד. סופם של הנזקים הנגרמים משיבושים אלה להגיע לכיסו של כל משק בית בישראל.
 
"אנו נמצאים היום כמעט שלוש וחצי שנים אחרי הנהגת הרפורמה בנמלים, שנועדה למנוע תופעות כאלה. הגיע הזמן כי ממשלת ישראל תנקוט צעדים לאלתר להפסיק שיבושי עבודה אלה. אם נזקקנו להוכחה נוספת, עיכובי העבודה בנמל אשדוד הם כתובת נוספת על הקיר: יש להתחיל מיד בהליכי ההפרטה של נמלי ישראל, ולא להמתין ללוח הזמנים שנקבעה ברפורמה. רק  הפרטה תביא לתחרות המיוחלת, ולהבנה של העובדים כי פגיעה חסרת אחריות בעבודה הסדירה היא פגיעה המאיימת על מקום עבודתם".