שפר: על הממשלה לנקוט בצעדים להפחתת עלויות ההובלה הימית

במכתב לראש הממשלה מתריע יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית כי המחירים הגבוהים של ההובלה הימית מייקרים מוצרים ומעלים את ההוצאה של כל משק בית בישראל


00:00 ,15.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

במכתב לראש הממשלה מתריע יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית כי המחירים הגבוהים של ההובלה הימית מייקרים מוצרים ומעלים את ההוצאה של כל משק בית בישראל
 
גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה הימית, אומר כי ממשלת ישראל חייבת לנקוט צעדים מיידיים כדי להקטין עלויות של ההובלה הימית לישראל וממנה. במכתב ששיגר שפר לראש הממשלה, אהוד אולמרט, ולשר התחבורה, שאול מופז, אומר שפר: המשבר הכלכלי העולמי כבר כאן. איננו צריכים לחכות להתאבדויות אנשי כספים בוול סטריט, כפי שהיה במשבר הגדול ב-1929, כדי לראות שהמשבר כבר כאן. אנו רואים זאת בעליית מחירי המזון והנפט, במחירי המתכות והסחורות החקלאיות המאמירים מדי יום. אנו, המשתמשים בהובלה הימית, כבר משלמים את מחירי עליות המחירים של ההובלה הימית. אין צורך לומר כי כאשר מחירי ההובלה הימית עולים, הדבר גורם ישירות לעלייה במחירי המוצרים לצרכן. לאמור: לא רק היבואנים והיצואנים משלמים את המחיר, אלא כל משק בית משלם יותר בשל עליית מחירי ההובלה הימית, כל קונה במכולת, כל ארוחה  יקרה יותר. במצב כזה חיוני לנקוט כל צעד אפשרי כדי להפחית עלויות אלה".
 
לדברי שפר, אומנם עליית מחירי הדלק או מחירי החכירה של האוניות אינם בידי ממשלת ישראל, אבל בידי הממשלה האפשרות להפחית עלויות על ידי הקטנת הצפיפות בנמלים, למשל, נמלי ישראל, החסרים תשתיות, מגדילים את עלות ההובלה הימית בהיטלי צפיפות.
 
כידוע, ממשלת ישראל כבר החליטה על השקעות בשווי 800 מיליון דולר לפיתוח תשתיות הנמלים העשויות  להקל על מצב קשה זה. "ההחלטה קיימת. הכספים ממתינים בחנ"י, אבל כבר שנה אנחנו ממתינים להחלטה באיזו צורה תתבצע ההשקעה - ובינתיים לא נעשה דבר. שנה יקרה בוזבזה, ואנחנו עומדים בפני מצב מחריף והולך", מתריע יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית ותובע לקבל החלטה מהירה ומיידית: "עיכובים מיותרים אלה פוגעים ישירות בכיסו של כל אחד מאזרחי ישראל, וחבל על כל יום נוסף שעובר ומחמיר את המצב".