שפר לשר עזרא: זרז הטיפול בבעיית מטעני הצובר בנמל אשדוד

מציין כי נציג המשרד להגנת הסביבה קבע פגישה בנושא עם הנהלת נמל אשדוד רק לעוד 3 שבועות, ומדווח על קשיים בחתימת חוזים להובלות לישראל


00:00 ,07.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מציין כי נציג המשרד להגנת הסביבה קבע פגישה בנושא עם הנהלת חברת נמל אשדוד רק לעוד שלושה שבועות, ומדווח על קשיים בחתימת חוזים להובלות לישראל. טוען: את מחיר ההתייקרויות ישלם בסופו של דבר כל משק בית בישראל
 
גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה הימית, פנה היום לשר להגנת הסביבה, מר גדעון עזרא, בבקשה לזרז את הטיפול בבעיית מטעני הצובר בנמל אשדוד. נציין כי עותקים ממכתבו של שפר לשר התחבורה מופז, השר התמ"ת ישי, נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ונשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין.
 
שפר כותב לשר עזרא כי נודע לו שסמנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ד"ר יוסי ענבר, המטפל בנושא במשרד להגנת הסביבה, קבע פגישה עם הנהלת נמל אשדוד למועד רחוק - בעוד כשלושה שבועות מהיום.
 
שפר מציין כי הנהלת נמל אשדוד מוכנה לפגישה מיידית וזאת על מנת לפתור את בעיית שיתוק פריקת הצובר בנמל אשדוד בהקדם האפשרי.
 
"נבצרת מבינתי התנהלות זו במשרדך", כותב שפר לשר עזרא. "לא זו בלבד שמניעת היתר זמני לפריקת מטעני צובר היא החלטה שרירותית, הנה מתיר לעצמו עובד ציבור לדחות טיפול בבעיה הגורמת למשק נזקים של מיליונים".
 
שפר מוסיף כי כבר עתה מדווחים חברים בארגון המשתמשים בהובלה ימית על קשיים בחתימת חוזים להובלות לישראל בשל החשש מצפיפות ומאי הוודאות בעמידה בלוח זמנים של אוניות המגיעות לישראל. "לגבי אוניות שעתידות להגיע, כל יום המתנה בנמלים פירושו הוצאה נוספת של אלפי דולרים, לעתים עשרות אלפים. את המחיר בהיטלי צפיפות, ובאובדן אמינות, חוזים ולקוחות, ישלמו בסופו של דבר לא רק המשתמשים בהובלה הימית, אלא גם כל משק בית בישראל אשר ישלם יותר עבור מצרכים ומוצרים".
 
שפר כותב עוד ומאיר צד נוסף לבעיית פריקת הצוברים באשדוד. לדבריו, בגלל מניעת ההיתר, אי אפשר להשתמש בנמל אשדוד, נעות כבר עתה מכליות רבות עם חומרים מסוכנים ממפעלים בדרום לכיוון צפון, לחיפה, ומטעני יבוא עם חומרים כאלה עושים דרכם מנמל חיפה למרכז ודרומה - בקרב אזורים מאוכלסים בצפיפות. "איה ההיגיון ושיקול הדעת?! האם אנחנו מחכים לאסון, לתאונה רבת נפגעים, ולוועדות חקירה שיבואו בעקבותיהם כדי להגיע לפתרון?!".

 

טרם נמסרה תגובה מהמשרד להגנת הסביבה.