שלמה שני: אנו נחושים לכבד את ההסכם ולא ניתן גיבוי לשום עובד שלא יחזור לעבודה מלאה

"אנו נחושים בדעתנו לכבד את ההסכם שחתמנו עם האוצר ביום ה` ואשר קיבל תוקף של פס"ד בביה"ד הארצי לעבודה ולא ניתן גיבוי לאף עובד שלא יחזור לעבודה מלאה ויפר את ההנחיות שלנו" אמר הבוקר יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שלמה שני


00:00 ,08.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בהסתדרות שררה הבוקר מבוכה עצומה עקב המשך השביתה בנמלים 72 שעות לאחר החתימה על ההסכם
 
"אנו נחושים בדעתנו לכבד את ההסכם שחתמנו עם האוצר ביום ה` ואשר קיבל תוקף של פס"ד בביה"ד הארצי לעבודה ולא ניתן גיבוי לאף עובד שלא יחזור לעבודה מלאה ויפר את ההנחיות שלנו" אמר הבוקר יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, שלמה שני.

בהסתדרות שררה הבוקר מבוכה עצומה עקב המשך השביתה בנמלים 72 שעות לאחר החתימה על ההסכם. ביום ה`, מייד לאחר החתימה על ההסכם הנחה שני את נציגי הוועדים וראשי המרחבים לפעול ליישום ההסכם, אך בעוד שראשי ההסתדרות ציפו כי הפעילות המלאה בנמלים תתחדש באותו יום אחה"צ, התברר להם כי הוועדים "שלהם" אינם שולטים עוד בשטח: יושבי הראש של שני הוועדים החזקים בנמל אשדוד , אלון חסן וסמי פינטו העבירו ברוב גדול החלטה לחזרה לעבודה, אך העובדים לא נענו להם. גם בנמל חיפה התברר כי היו"ר החזק דודו פרץ אינו שולט בשטח ולמרות תמיכתו האישית בחזרה לעבודה , העובדים סרבו.

בהסתדרות מנסים היום להרוויח זמן. שני הסביר את כשלון ההסתדרות להטיל מרות באומרו: "האוצר הוא זה שיצר את האנרכיה . הוא הסתי נגד העובדים והכפיש אותם ומי שמבין את העניין יכול היה לצפות שדבר כזה יתרחש. ידענו שלא יהיה קל להחזיר עובדים לעבודה ואנו עדיין פועלים כדי שיחזרו".

ואולם למרות הדברים האלה, התברר בשעות הצהרים כי העובדה בנמלים מבצעת עדיין בתפוקה של 30% . "בין ההנחיה של ההסתדרות לבין המצב בשטח יש פער גדול. יש גורמים קיצוניים שמסיתים נגד ההסכם . הדבר היחיד שיכול להשפיע הוא אם רשות הנמלים או הנהלות הנמלים ינקטו בצעדים של ממש ויפטרו את הקיצוניים המסיתים" אמר גורם המקורב לוועדים.