שטרק לאיגוד המשתמשים: נמל היובל ייפתח בתוך חודש וחצי

איריס שטרק, יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, התארחה הבוקר בלשכת המסחר חיפה ונשאה דברים בפני הנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית. את פניה קיבלו נשיא לשכת המסחר בחיפה- עודד פלר ויו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית – גד שפר


00:00 ,16.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

איריס שטרק, יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד, התארחה הבוקר בלשכת המסחר חיפה ונשאה דברים בפני הנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית. את פניה קיבלו נשיא לשכת המסחר בחיפה- עודד פלר ויו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית – גד שפר.
 
הבוקר בשעה 10:00 אירחה הנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית את איריס שטרק. חברי הנהלת האיגוד, בנוכחות כמעט מלאה, קיבלו מהגברת שטרק סקירה מקיפה ומלאה על הנמל במתכונתו החדשה. עודד פלר וגד שפר בירכו את הגברת שטרק על כניסתה לתפקיד ואיחלו לה הצלחה רבה  בתפקידה.
 
"האתגר שלנו בחברת הנמל הוא לבסס את הראייה של הלקוח במרכז, לשנות דפוסי חשיבה ולהבין שהנמל כגוף עסקי פועל למטרת רווח – זה ישרת את כל הצדדים – הלקוחות, העובדים והמשק הישראלי", פתחה שטרק את סקירתה.
 
שטרק הציגה את עיקרי חוק הרפורמה, שנכנס ב- 17 בפברואר לתוקפו. היא הציגה את מבנה הנמלים כיום, לאחר הרפורמה והציגה את חזונה "להיות הנמל המוביל והמתקדם בישראל באופן מקצועי, אמין ויעיל בסביבה תחרותית ומתוך תפיסה עסקית-כלכלית".
 
שטרק פנתה להנהלת האיגוד בבקשה לקיים ערוץ תקשורת ישיר. לדבריה, ערוץ ישיר בין ההנהלות וללא תיווך של גופים או גורמים אחרים היא הדרך הנכונה לפתור בעיות ומחלוקות.
 
היא ציינה כי התחרות בעצם כבר החלה. לדבריה, הנהלת הנמל מוצפת בפניות של לקוחות מנמלים אחרים, שרוצים לבוא ולבדוק מה הנמל יכול כעת להציע. "יש ריח של שינוי ושל אלטרנטיבות", אמרה.
 
שטרק מנתה שורה ארוכה של אתגרים העומדים בפני הנהלת הנמל: מיצוב תדמית חברת הנמל כמובילה בשוק תחרותי , הקמת תשתית ניהול של חברה עסקית, שינוי דפוסי היערכות מיידית לתחרות באמצעות שיווק ופתוח עסקי, הפעלת נמל היובל, הגברת המודעות לאיכות הסביבה ולבסוף, פעילות במסגרת סביבה רגולטורית מורכבת.
 
יו"ר חברת נמל אשדוד ציינה כי בראייתה, חייב להיות קשר ישיר, פתוח ושקוף עם הנהלת הנמל. לצורך כך, בימים אלו פועלים בנמל להקמת מערך שיווק וקשרי לקוחות שיוכל להציע פתרונות מיידים ללקוח.
 
בהתייחסה לנושא גיוס עובדים ציינה שטרק כי הם פועלים להגברת הזמינות והיעילות בדמות גיוס עובדים חדשים והרחבת הציוד הקיים על מנת לצמצם זמני המתנה של אניות. "חשוב לנו מאד לצמצם זמני המתנה ולשפר את השירות", ציינה.
 
בהקשר לנמל היובל, ציינה הגברת שטרק כי בתוך חודש וחצי ייפתחו 300 מטר מרציף 23 למכולות, שיפעיל 4 מנופי גשר ו- 24 מנופי שער, כשעד לסוף השנה יופעל כל הרציף – 600 מטר, ואח"כ ייכנס לפעולה גם הרציף למטען כללי. היא ציינה כי בימים אלו הם שמים דגש רב בנושא הדרכות והטמעות לעובדים בכדי שניתן יהיה לשלב מערכות מתקדמות דוגמת ה- TOSבמקביל להשקת רציף היובל.
 
עוד ציינה הגברת שטרק כי בימים אלו יש ביקוש רב של בעלי אניות נוסעים לעגון בנמל אשדוד וכי מתנהלים עימם מגעים בנושא.
 
"הרפורמה בנמלי ישראל היא מהלך מנצח. הלקוחות, העובדים והמשק כולו צפויים להנות מהשנוי הצפוי", סיכמה איריס שטרק.